Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 213121 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #1340 skrivet: 30 apr-09 kl 08:38 »
Herregud vad du är envis  ::)

Lättare att skicka hem nån med pillerpaket.. ja herregud.. puckon. Sköterskan kom efter mig då jag gick och sa.. !"jag jobbar imorrn kväll om du kommer tebaxs så skall jag ordna en annan läkare åt dig" hehe.. rart...

Min erfarenhet

Man måste vara frisk för att vara sjuk ??? ::) ;)

Tydligen, herregud.. man åker väl inte in för det är skoj att få slangar här o där, inkörda saker både fram o bak.. inte särskilt skoj..  Den oregelbundna pulsen jag hade igår då jag hade hög feber medans jag var där "var bara en tillfällighet" sa Herr Eritera..

Jaja.. vi får väla se hur det går..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

toyota

« Svar #1341 skrivet: 30 apr-09 kl 15:48 »
Om det inte känns bättre ikväll då åker
du tillbaka.Bättre än gång för mycket
än en gång för lite men allt det andra ordnas
ska du se det jag berätta om kryddnejlikor som man skall
krossa i en mortel är säkert inte gott men kanske jättebra
glöm inte att blanda med lite vatten 1-2 matsked lite ljummet
sen allt på en gång.Lycka till
häls......mamma

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1342 skrivet: 30 apr-09 kl 16:05 »
Det här låter hemskt allvarligt, för säkerhets skull Palleman åk in!!

Själv åkte jag till akuten med influensasymptom feber o yrsel mitt i sommaren. Min man trodde inte jag var sjuk ens. Så han ville inte skjutsa mig utan jag tog sjukresa. När jag kom in så ville de inte släppa ut mig. Men jag böna o bad. Måste hem o hämta kläder för ni har inte min storlek det vet jag. Så mot doktorns vilja åkte jag hem och packade och tvättade och så fick min man efter övertalning - han trodde fortfarande inte jag var sjuk. Köra mig. Värdena var då ännu sämre så de kastade mig på en säng o in på medecinavdelingen. Sedan låg jag inne i 16 dagar med pencelindropp och fick allergi chock av det så det var allvarligt. Hade blodförgiftning i ena benet.

Så låt ingen säga att du inte är sjuk. Inte ens en läkare från Eitrea. Hade jag inte åkt hade jag varit död eller haft ett ben amputerat nu.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #1343 skrivet: 30 apr-09 kl 16:39 »
Hoppas du blir bättre av medicinen
annars följ rådet att åk in igen

krya på dig
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1344 skrivet: 30 apr-09 kl 17:26 »
Är i lite bättre form nu.. haft Johan här och vi har hjälpts åt.. med smärtstillande i kroppen är man lite piggare. Så han har städat åt alla djuren, och vi hjälptes åt att flytta ner alla småbarn i källarn.. ankongar te mor & far, mellankylling te en egen stor bur och minipippi till en ny större bur i källarn.. oj så tyst o skönt huset är nu..

Nu sova..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1345 skrivet: 30 apr-09 kl 20:48 »
Hur mår du i afton?

Tänker på dig ;)

:)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1346 skrivet: 30 apr-09 kl 21:08 »
Hur mår du i afton?

Tänker på dig ;)

Jodå.. under kontroll.. trötter men vilat en stund.. gick upp nyss och tog flytande kvällsmat.. sen tebaxs te sängen om en stund.. måste vattna allt inne först. Men är ju mkt piggare och framför allt gladare..
Äter lite mera nu och får väl behålla en del, men inte mkt.. vi får se hur det utvecklar sig..  ;D

Nyss kikat till dom små beborna.. och dom verkar trivas i sina nya bostäder.. och det är så skönt.. inte ett ljud i huset.. helt lugnt och tyst!!  ::)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1347 skrivet: 30 apr-09 kl 21:26 »
Skönt å höra!!!!!

Men åk så fort det inte är ok............lova!!!?!!!!

Vet ju att du har en del att vattna.......hälsa Johan :)

Anna ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1348 skrivet: 02 maj-09 kl 06:20 »
Nu har några dagar gått... Det känns som att det går till det bättre.. är absolut inte bra men det börjar komma mer vätska på den rätta sidan  :-[, har börjat rapa  :o och magen gör inte lika förbannat ont längre. Ont gör den men inte så mkt så att jag måste ta full dos smärtstillande.. lite piggare, kanske hopp om lifvet!

Igår klippte min fejkman gräsmattan, medans jag satt på stubben i "märl position" med händerna på magen, rätt skönt att se andra arbeta.
Djuren verkar trivas i sina nya lyor men igår rymde ankongarna 2 st.. ut till dom vuxna ankorna och jösses vilket liv det vart.. både vuxna och barn var lika rädda och skrek i högan sky  ;D

Idag får vi se hur man mår.. OM man vågar sig iväg för att kika tapeter eller om man måste hålla säkerhetsavståndet 10 meter te badrummet fortfarande..  :-\

andtol

• Gäst
« Svar #1349 skrivet: 02 maj-09 kl 06:38 »
Hoppas du inte tar ut dig direkt. Vet hur det är när man vill göra massor med saker men kroppen inte riktigt orkar...

toyota

« Svar #1350 skrivet: 02 maj-09 kl 12:35 »
Nu tar du det lite lungt lova det
Vi vill ha tillbaka våran alldelels egna Palle
Var rädd om dig häls.....Mamma o Pappa
även Börje tycker det vi höres.............

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1351 skrivet: 03 maj-09 kl 21:14 »
Hur mår herrn nu?
Har baccilusken släppt?
Vi får prata närmare om beställningen till invigningen!!!!!

;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1352 skrivet: 04 maj-09 kl 12:29 »
Hur mår herrn nu?
Har baccilusken släppt?
Vi får prata närmare om beställningen till invigningen!!!!!

;)

"...en dag sa det bara stopp".. Nu har jag suttit i telefon ett tag idag och rådgivit med några oberoende.. alla är väl mer eller mindre överens fast ingen vågar säga det rakt ut.. "Utmattningsdepression"..
Ehh jahapp... alla symptom stämmer, dålig mage, värk i magen, bubblar och har sig, ingen aptit, sover enormt mkt och man bara lullar runt liksom.. men alla kroppens egna värden, blod, urin etc.. allt är bra.. och visar inga tecken på fel. Dvs.. "man är frisk"..

Så ringde idag för att få råd iom att det ej är över.. men mildare.. jag kan ta mig runt, jag kan vattna blommorna, jag kan fodra djuren, jag kan njuta av vädret men så mkt mer blir inte gjort nu.
Vårdcentralen, infektionskliniken, akuten och apoteket sa ungefär samma sak.. du är sjuk.. fast du är frisk.. hehe.. enda medicinen är ta "stilla magen produkter, smärtstillande och vila"... ej arbeta i onödan och bara vila.. så kommer du nog bli bra igen...

Jahapp.. så var det med den deadlinen, och Torpet Mon som skulle öppna sitt Bed & Breakfast den 1 juni.. :(

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1353 skrivet: 04 maj-09 kl 16:55 »
Tror du inte det har att göra med att du faktiskt inte vilade när du skadade armen?

Det är en enorm påfrestning för kroppen om den skadas o inte får läka i fred. Det finns kanske en anledning till att smärta finns. Vi ska inte undertrycka kroppens behov av att läka i sin egen takt. Oxå krånglet med brorsan det förbättrade ju inte läget precis.

Fråga läkaren om du kan få något stärkande annars så gå till hälsokost och köp Blutsaft.

http://www.blutsaft.se/

malines

• Gäst
« Svar #1354 skrivet: 04 maj-09 kl 17:27 »
Kan vi inte hjälpa dig på ngt sätt, så du fixar din deadline utan att jobba ihjäl dig?

Skytten

• Skåne
« Svar #1355 skrivet: 04 maj-09 kl 19:15 »
Jag har oxå kört full gas för länge, men det hör till historien nu.  Brått lönar sig inte alltid.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1356 skrivet: 04 maj-09 kl 19:27 »
Tror kanske det kan vara en kombination av en del saker.. Jobbigt med f.d. inneboenden i huset, man har stressat för att få allt klart, kanske därav skadan med sågen,.. ej uppmärksam tillräckligt.
Sedan så fort man fick chansen så har man kört på i 180 igen och då så sa väl kroppen ifrån, mitt i allt ihopa fick jag för mig att sluta röka.. kanske inte så smart.. och under all denna tid går man och tänker /"oroar" sig för ekonomin som måste få in kronor istället för ut... och det kommer endast in kronor om huset blir klart.. så det är liksom som en ond cirkel :(

Nu iaf Johan på besöl, vi har vart på promenad (även fast jag ej ville,   :-[ men var skönt att komma ut)
Magen krånglar redigt fortfarande och man trugar med maten som inte alls är god.. ingenting smakar gott längre.. Så nu tar jag det bara is... släpper ut djuren om dagarna, och ser på naturen.. INGET annat.. så skönt.. om bara magen slutade krångla och värka.. eller ja värka.. sluta vara en stark till lite olustig känsla i den..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1357 skrivet: 04 maj-09 kl 20:47 »
Stor varm styrke kram till dig ;)

Skytten

• Skåne
« Svar #1358 skrivet: 04 maj-09 kl 21:13 »
Magfjädrar kan oftas tillfälligt botas med en flaska Underberg(2cl flaska).
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1359 skrivet: 04 maj-09 kl 22:52 »
Det är bättre att Lilla Mons B&B öppnar senare än planerat än att det inte öppnar alls p g a att du sliter ihjäl dig Palle!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 5 användare (1 dolda)
Asger, Mammalia, Ollefund, Dolly Saxena

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.

* Nya annonser