Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212403 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #1320 skrivet: 25 apr-09 kl 10:52 »
En liten stilla undran bara... hur går det med armen?

Johodå.. bara full fart.. ;)

Mycket jobb på den framtida bilen ja... men å andra sidan: Om man ser på bilderna från när Palleman tog över Mon, och hur det ser ut nu idag, så... ja...

Nu blir det ingen Ford.. inte heller denna gång.. fick ej fram regbevis så då är det inget att tänka på.

Imorse då jag skulle mata vaktlarna låg 4 st döda. knall o fall.. inga skador eller nåt.. igår dog en tupp, låg ihopkrupen och i veckan en annan höna, låg på rygg med öppen mun.. alla dör ifrån mig.. hmm..  :'(
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1321 skrivet: 25 apr-09 kl 17:04 »
Stackars pappa Palle :'(.

Vaktlar verkar vara ömtåliga små varelser, tur att du har pankisar att glädjas åt.
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Luffsen

• -
« Svar #1322 skrivet: 25 apr-09 kl 19:30 »
Tråkigt att dom dör bort från dig på det där viset...

Är vaktlar svårare/känsligare än andra höns?

Du har provat iaf... kanske dvärghöns som ersättare?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1323 skrivet: 26 apr-09 kl 11:29 »
Ja jag vet inte.. skitdjur säger jag just nu!
Men ej orkat bry mig idag.. åkte på nån matförgiftning igår och numera har jag kommit till insikt.. "mitt badrum är väldigt filosofiskt..!"
Se ut över nejderna, grönskan och med fönstret på glänt.. känna vårdoften. (låter det som att jag tillbringat mkt tid där nu) :(  :-[ :o
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1324 skrivet: 26 apr-09 kl 19:32 »
Stackars Palle. Men du hade ju en fin utsikt i alla fall att trösta dig med.

Här ska du få se en kul vaktel han har en rolig fjäder på huvudet.

http://web.telia.com/~u43108287/am.vaktlar.htm

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1325 skrivet: 26 apr-09 kl 20:34 »
Stackars Palle. Men du hade ju en fin utsikt i alla fall att trösta dig med.

Här ska du få se en kul vaktel han har en rolig fjäder på huvudet.

http://web.telia.com/~u43108287/am.vaktlar.htm

Dom är jättefina.. sånna vill jag ha  :-[, smussla med sig ägg nästa gång man åker hem från usa..  ;D

Jodu, sett den utsikten flera ggr idag.. en klunk tea/saft.. så blir det utkikstittande en stund.. en bit knäckebröd, the same.. suck!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1326 skrivet: 27 apr-09 kl 20:12 »
Hej där!!!!

Hur mår herrn  idag?
Har maggen lugnat sig?

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1327 skrivet: 27 apr-09 kl 21:09 »
Hej där!!!!

Hur mår herrn  idag?
Har maggen lugnat sig?

;)

Lite bättre, men långt ifrån bra... Vart på Apotek idag o skaffat mer till "apotekslådan" och te magen.. har börjat så smått att äta etc..
Fan, tror det vilar en förbannelse över mig.. antingen ifrån huset eller från den där jävla bibelkärringen som försökte proppsa på mig en bibel o allt det där gud tjabblet..!!

Anyhow.. här kommer lelle jag.. och jag är stor nu.. börjar komma i målbrottet..  :-[

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1328 skrivet: 27 apr-09 kl 21:21 »
Lite bättre, men långt ifrån bra... Vart på Apotek idag o skaffat mer till "apotekslådan" och te magen.. har börjat så smått att äta etc..
Fan, tror det vilar en förbannelse över mig.. antingen ifrån huset eller från den där jävla bibelkärringen som försökte proppsa på mig en bibel o allt det där gud tjabblet..!! Vad menar herrn?!!!! :D

Anyhow.. här kommer lelle jag.. och jag är stor nu.. börjar komma i målbrottet..  :-[

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1329 skrivet: 27 apr-09 kl 21:25 »
Vilken stilig kille. Eller............. tjej kanske?

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #1330 skrivet: 27 apr-09 kl 22:05 »
Gulle pankan ler ju  :D
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1331 skrivet: 28 apr-09 kl 16:09 »
hehe.. skitungar.. som fortfarande ej fattar att dom börjar bli stora nu och att man inte får plats i handen längre eller att man inte kan sitta i matskålen.. brukar kalla dom för "Trum ankor", dom grejjar med näppen så fort i matskålarna av plast så det låter som att dom trummar.. sött..

Vad mindre sött är.. min dag.. åkte te VC, för att få en tid o kika upp magen.. 14.30.. nä.. då drog jag vidare te Östra Sjukhusets akut.. där fick jag plats direkt.. och sen började det roliga.. alla tester, i näsan, i öronen, i munnen, i blodet, EKG, och ja.. "även där".. rectoskopi eller vad fan det heter vill jag inte unna ens min värsta fiende.. fruktansvärt var det!!!

Dock skall jag vara frisk.. känner mig ej så.. men fick Dimor med mig hem och vila.. enda dom kunde göra..
jaja.. jag försökte iaf..  ::)

toyota

« Svar #1332 skrivet: 28 apr-09 kl 17:26 »
Nu skall du bara vila den här gången.
Det är bara att tänka posetiva tankar
det är som morfin för kroppen. Jag säger
som mormor alltid sa sov bara.
Må så gott från mor o far.....

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1333 skrivet: 29 apr-09 kl 21:58 »
Tack mor & far men det hjälpte ej.. :(

Nu skall Palle och hans fejkman åka in igen.. sitter som en märla på stolen ;) Östra Sjukhuset, here we come..!!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1334 skrivet: 29 apr-09 kl 22:18 »
Stor krya på sig kram till herrn ;)

Luffsen

• -
« Svar #1335 skrivet: 29 apr-09 kl 22:26 »
Inget allvarligt får vi hoppas. Gör ett seriöst försök att TA DET LUGNT på  ALLVAR nu. När man är sjuk, då SKA man varva ner. Vila är den bästa medicinen för kroppen. *menar*
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1336 skrivet: 30 apr-09 kl 08:19 »
Sådär ja...

Efter 2 tim på akuten inatt och efter alla prover som nånsin typ kan tas.. I mean ALL!!.. ;) så vart man friskförklarad av läkarn från Eritrea.. Alla sköterskor och Johan som jobbar på IVA proppsade på att jag skulle typ läggas in och undersökas I magen.. men icke.. "jag var frisk", trots smärtor i magen som gör att man ej kan stå rak, sitta eller ligga, trots att det som lämnar kroppen är tunnare än vatten och man hade feber och var slö..

Så på inrådan av sköterskorna så for jag hem och började knapra penicilinet jag hade över.. och Tramadol samt Imodium.. piller, piller.. och imorse var jag mkt piggare.. dock ont i magen, ej så farligt iom smärtstillande men lite.. men piggare..

Så nu får vi se hur det går för "den friska" Palle... 

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1337 skrivet: 30 apr-09 kl 08:21 »
Tack mor & far men det hjälpte ej.. :(

Nu skall Palle och hans fejkman åka in igen.. sitter som en märla på stolen ;) Östra Sjukhuset, here we come..!!

Stanna nu där tills de kommit fram till vad som är fel med dig, det är farligt att förlora så mycket vätska och näring som du gjort de senaste dagarna och nöj dig inte med ett paket piller med hem, jag har också fått Dimor för mina besvär, den är fullproppad med laktos och jag har kraftig laktosintolerans, imorse hade jag en nära dödenupplevelse efter att ett kålhuvud till läkare gett mig pencillin som absolut inte får blandas med min allergimedicin, trodde på allvar jag skulle dö här imorse klockan 5, så har inte så stor övertro till läkare utan var ensvis!
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1338 skrivet: 30 apr-09 kl 08:22 »
Herregud vad du är envis  ::)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #1339 skrivet: 30 apr-09 kl 08:23 »
Min erfarenhet

Man måste vara frisk för att vara sjuk ??? ::) ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

394 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser