Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212028 gånger)

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
SV: Lilla Moon
« Svar #1300 skrivet: 23 apr-09 kl 08:14 »
 ;D ;D ;D ;D ;D
Attans vad pankisarna växer :D

Får du bara putsat upp bilen lite så blir den som ny ;D ;D ;D ;D

;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

andtol

• Gäst
« Svar #1301 skrivet: 23 apr-09 kl 08:19 »
Vad är det för bil? Hur mycket är det att göra på den?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1302 skrivet: 23 apr-09 kl 08:30 »
;D ;D ;D ;D ;D
Attans vad pankisarna växer :D

Får du bara putsat upp bilen lite så blir den som ny ;D ;D ;D ;D

;)

Och kommit på.. VÄRSTA stopmagneten för folk som går förbi.. "åååhhh... får vi komma in och titta" hohoho.. sen slutar det med att dom köper ägg oxå  ;D

Vad är det för bil? Hur mycket är det att göra på den?

En Ford Zephyr - 1954.. Den skall få en generator (som den saknar), den skall få sitt gamla regbevis tillbaka och besiktas.. sen smärre skönhetsfel som bilden visas. Givetvis skall den inom en tid konverteras te etanol och nån gång få en ny lack.. i 2 färg.. grön o gräddvitt låter fint med vita däcksidor..  ::)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

andtol

• Gäst
« Svar #1303 skrivet: 23 apr-09 kl 09:11 »
Mycket kul med en gammal bil! Jag är dock tveksam till etanolen men men... :-)

Visst gör du ett bed&breakfast? Man får passa på att hälsa på när du är färdig i sån't fall! ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1304 skrivet: 23 apr-09 kl 10:23 »
Mycket kul med en gammal bil! Jag är dock tveksam till etanolen men men... :-)

Visst gör du ett bed&breakfast? Man får passa på att hälsa på när du är färdig i sån't fall! ;)

Well, säger väl.. bättre att göra nåt än inget! ;) Etanol, oavsett tillverkning är bättre än att fiska upp gamla dinosaurier ur marken..

Jajemen, det blir som ett gammalt hotell.. skall fara iväg nu och kika alternativ te målade trägolv..  :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

toyota

« Svar #1305 skrivet: 23 apr-09 kl 13:52 »
Det finns iallafall rutor i bilen
men finns det en motor som skall fungera tro
man har varit med om det mesta
hoppas att det är det här du söker
häls.....från ett soligt sörmland.....

andtol

• Gäst
« Svar #1306 skrivet: 23 apr-09 kl 15:24 »
Etanol, oavsett tillverkning är bättre än att fiska upp gamla dinosaurier ur marken..
Du har en poäng.

Visst är det jobbigt att gräva land från gräsmatta! Jag har tagit hjälp av jordfräsen men det går inte alltid bra ändå!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1307 skrivet: 23 apr-09 kl 16:23 »
Du har en poäng.

Visst är det jobbigt att gräva land från gräsmatta! Jag har tagit hjälp av jordfräsen men det går inte alltid bra ändå!

Lite klurigt men så länge man gör så gott man kan på personlig nivå så skall jag vara tyst  :-[

Jordfräsen ja.. köpte ju ett sådant elände som jag ej får fart på.. nåja.. tänker oxå som så.. att jag sprider mera ogräsfrön genom att mixa runt allt.. bara halva kvar att gräva ;)

Luffsen

• -
« Svar #1308 skrivet: 23 apr-09 kl 23:44 »
Gräver för hand - slipper gå till gym.  :)

Ska Zephyren ersätta din nuvarande etanolare, eller ska Zephyren "bara" vara gästdragare till Mon framöver?

*bara nyfiken*
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1309 skrivet: 24 apr-09 kl 07:27 »
Gräver för hand - slipper gå till gym.  :)

Ska Zephyren ersätta din nuvarande etanolare, eller ska Zephyren "bara" vara gästdragare till Mon framöver?

*bara nyfiken*

Fast jag går ju på gym oxå.. ;) hehe.. skall dit om en stund och plåga biceps och ben...

Får reda på idag om man skall åka ner definitivt.. lite strul med gamla papper och så.. men tanken är "huvudbil", då får Forden vandra vidare till nån annan.. som kanske ej sliter på den lika mkt som jag  :-[
Hon börjar ju bli trötter både här och där..
Så jepp.. Mons pärla, det som fattas är dock dragkrok.. :( Får bliva att leta i England tror jag..
Ser den framför på grusplanen, 2 färgad.. grön och gräddvit upptill, vita däcksidor och mkt krom..  :P
« Senast ändrad: 24 apr-09 kl 07:30 av Palleman »

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1310 skrivet: 24 apr-09 kl 08:07 »
Jag har kollat in den på blocket, jättehäftig, men det ser ju ut att vara en del jobb på den :)
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1311 skrivet: 24 apr-09 kl 08:09 »
Och du vet vad vi sa i telefon, jag har involverat sambon ;) Han tyckte det skulle vara kul om ni kom inom även om jag jobbar.
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Skågedalen

• -
« Svar #1312 skrivet: 24 apr-09 kl 09:02 »
nu har jag inte läst så noggrant det senaste.. men såg att du gräver upp ett land i gräsmattan..
Vill bara ge ett råd, vis av egen erfarenhet, Sätt inte potatis, morötter och andra rotsaker där första året om du vill ha avkastning, eller försök att släppa höns eller andra markberedare där ett tag innan. Risken är stor att få "Ängsmask" den vita som är bara överallt...
Jag försökte odla i förra året och det mesta blev bara skrot, nu går det ett gäng höns på landet och sen ska ta jag upp en jordfräs för att fräsa ut allt gödsel så iår håller jag tummarna :)
Lämnade gården för 5 år sedan på grund av anledningar, längtar tillbaka men får bli när livet tillåter det igen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1313 skrivet: 24 apr-09 kl 09:15 »
Och du vet vad vi sa i telefon, jag har involverat sambon ;) Han tyckte det skulle vara kul om ni kom inom även om jag jobbar.

Ohh, spännande.. får se ikväll som sagt! Vet tider och så ikväll.. så kanske vi hinner med en fika när du kommit hem iaf ;)

nu har jag inte läst så noggrant det senaste.. men såg att du gräver upp ett land i gräsmattan..
Vill bara ge ett råd, vis av egen erfarenhet, Sätt inte potatis, morötter och andra rotsaker där första året om du vill ha avkastning, eller försök att släppa höns eller andra markberedare där ett tag innan. Risken är stor att få "Ängsmask" den vita som är bara överallt...
Jag försökte odla i förra året och det mesta blev bara skrot, nu går det ett gäng höns på landet och sen ska ta jag upp en jordfräs för att fräsa ut allt gödsel så iår håller jag tummarna :)

Jodu.. sett sånna små larver.. Längst bort i landet.. tänkte väl försöka, detta år är mest ett testår för att se vad som går bäst.. sen te hösten släppa lös hönorna i landet så får dom böka runt bäst dom vill..

Men sett nåt coolt.. Lite inspiration liksom..

skogstrolla

• Jämtland
« Svar #1314 skrivet: 24 apr-09 kl 09:37 »
Å Mattmars hotell är supermysigt ;D
eller var en gång i tiden ;D
och kanske är  :ojag vet inte hur långt dom kommit i renoveringen.

Bara nån mil härifrån ;D
//Erika
E man nog tokig så går de....fast jag e själv..
skogstroll med två ardennerdamer,åsenfår,dikor,höns,gris å gård

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1315 skrivet: 24 apr-09 kl 11:31 »
Jisses, vilket vackert hotell! 75000 fick de visst ge för det :).
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #1316 skrivet: 24 apr-09 kl 12:05 »
Ja, Mattmars hotell var ju jättevackert!
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1317 skrivet: 24 apr-09 kl 12:25 »
Riktigt fint.. där skall jag fnula på inspiration och framtida planer.. Synd bara att det ej finns fler bilder :(

Nya tider stunder.. funderar på att byta bank.. Swedbank går väl under snart  :o så bäst att dra sig te nån annan rar med pengar..  :P

Ankungarna har fått gå ut hos mor & far, dock i sin egen utebur.. för mor anka flög ur buren o begav sig te sina barn hela tiden så det var lika bra.. men bäborna saknar Pappa Palle iaf..  :-[

Nu upp och jobba igen... slå upp väggarna i det 2,a sovrummet..  :-\ :-\

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #1318 skrivet: 24 apr-09 kl 12:48 »
En liten stilla undran bara... hur går det med armen?
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Luffsen

• -
« Svar #1319 skrivet: 24 apr-09 kl 14:04 »
Mycket jobb på den framtida bilen ja... men å andra sidan: Om man ser på bilderna från när Palleman tog över Mon, och hur det ser ut nu idag, så... ja...
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Dela detta:

* Inloggade just nu

429 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser