Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 211978 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #740 skrivet: 05 dec-08 kl 07:48 »
Ja då törs nog ingen annan katt ge sig på dem :D! Har du köpt 3 tuppar förresten? Eller är det Knatta, Fnatta och Tjatta?

Hehe.. det får visa sig vad det är för sort.. transor kanske..  ;D .
Nu har hon gett upp sin vakttjänst och gått ut för att hålla råtter och möss i shack..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #741 skrivet: 05 dec-08 kl 08:34 »
Torsdag snart till ända..

Far och jag fick klart taket.. äntligen.. nu är hela taket täckt med plåt.. weeiii.. samt en brygga vid skorstenen som sotarn kan stå på.. och för Palle and friends att kika stjärnor på..

Men här är trappen iaf.. en del av korridoren till alla rum uppepå..

Och så for vi och hämtade Knatte, Fnatte och Tjatte  ;D och min fru.. hon har ett nytt jobb här på gården.. Kyllingvakt  :-[ hon bor numera på deras bur haha.. Vad fint du har gjort för de små!!!!Känner jag igen buren?
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #742 skrivet: 05 dec-08 kl 13:19 »

Kanske ;) Kanske... mkt som är likt här i världen..

Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #743 skrivet: 06 dec-08 kl 19:03 »
Hm...............den där buren vart i Kode för en stund sedan!!!!!! ;)
Kanske ;) Kanske... mkt som är likt här i världen..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #744 skrivet: 07 dec-08 kl 11:49 »
Hur mår pluttisarna?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #745 skrivet: 07 dec-08 kl 14:19 »
Hur mår pluttisarna?

Johodå.. dom äter, sover, äter, sover, äter och sover.. som babies.. men fullt ös.. hela tiden.. sen sova 5 min.. ös igen.. haha..

idag vart det hemkört ett lass med ved igen.. nu är vedboden fuller igen..  ;D, nu dags att skrapa fönster.. PÅ OVANVÅNINGEN.. det ni..

KRSB

• Västergötland
« Svar #746 skrivet: 07 dec-08 kl 18:13 »
Råkade av en slump passera Mon idag och funderade på om det inte var Pallemans hus. Väl hemma vid datorn kunde jag logga in här och konstatera att jag hade rätt. :D Fast jag höll mig på behörigt avstånd hela tiden vid huset. ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #747 skrivet: 07 dec-08 kl 19:05 »
Råkade av en slump passera Mon idag och funderade på om det inte var Pallemans hus. Väl hemma vid datorn kunde jag logga in här och konstatera att jag hade rätt. :D Fast jag höll mig på behörigt avstånd hela tiden vid huset. ;)

Ojdå... En spanare.. var det du som var ute och knallade vid spåret som kikade så dant då man stod i godan ro med kaffet?  ;)

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #748 skrivet: 07 dec-08 kl 19:35 »
Palleman, när kan du börja ta emot gäster?
Jag vill helst kunna bo en natt innan jul ;) Skulle vilja gå på Liseberg med dottern och ta en runda på Källarkrogen på kvällen. Inte så lämpligt att köra hem samma kväll då ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #749 skrivet: 07 dec-08 kl 21:43 »
Johodå.. dom äter, sover, äter, sover, äter och sover.. som babies.. men fullt ös.. hela tiden.. sen sova 5 min.. ös igen.. haha..

idag vart det hemkört ett lass med ved igen.. nu är vedboden fuller igen..  ;D, nu dags att skrapa fönster.. PÅ OVANVÅNINGEN.. det ni..
Skönt att höra att pluttisarna mår bra!!!!!!!!!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #750 skrivet: 08 dec-08 kl 08:51 »
Palleman, när kan du börja ta emot gäster?
Jag vill helst kunna bo en natt innan jul ;) Skulle vilja gå på Liseberg med dottern och ta en runda på Källarkrogen på kvällen. Inte så lämpligt att köra hem samma kväll då ;D

Oj.. Well.. om du vill sova med öppna fönster, orenoverat så vassegod ;) Annars får du sova nere i salen, där nya sängen står just nu.. ej fått flytta upp än, renovering pågår på ovan. Första saken är att renovera fönster och kakelugnen så man kan få varmt i rummet.. sen slita tapeter, bygga väggar och spackla..  ;D

KRSB

• Västergötland
« Svar #751 skrivet: 09 dec-08 kl 12:24 »
Ojdå... En spanare.. var det du som var ute och knallade vid spåret som kikade så dant då man stod i godan ro med kaffet?  ;)

Jepp! Promenerade med två kvinnor men var tvungen att sakta in och spana ordentligt. :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #752 skrivet: 11 dec-08 kl 17:55 »
Jepp! Promenerade med två kvinnor men var tvungen att sakta in och spana ordentligt. :)

Ballt.. hehe.. man har ögonen på sig.. hoppas du gillade vad du såg.. och att det rök i skorstenen så jag inte var lat och inte eldade..

Jobbat som en åsna dom sista dagarna.. kan dock ej berätta med vad.. ;) Det får ni se om en vecka..

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #753 skrivet: 11 dec-08 kl 21:43 »
Ballt.. hehe.. man har ögonen på sig.. hoppas du gillade vad du såg.. och att det rök i skorstenen så jag inte var lat och inte eldade..

Jobbat som en åsna dom sista dagarna.. kan dock ej berätta med vad.. ;) Det får ni se om en vecka..
vet jag hemlisen?!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #754 skrivet: 12 dec-08 kl 09:11 »

Aaaaa... du vet... och du är tyst!!  ;)

Luffsen

• -
« Svar #755 skrivet: 12 dec-08 kl 18:00 »
Palleman byggt annex till Lilla Mon?  :)

*jobbar fort, hinner mycket*
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #756 skrivet: 12 dec-08 kl 18:22 »
Palleman byggt annex till Lilla Mon?  :)

*jobbar fort, hinner mycket*

Nu är ni nyfikna i en strut allihopa va ;)... kan dock säga.. smält pistage glass, ja.. kulören asså.. och eldragning alá 1900 tal.. med med modern säkerhet..  ;D

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #757 skrivet: 12 dec-08 kl 18:23 »

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
« Svar #758 skrivet: 12 dec-08 kl 21:33 »

Aaaaa... du vet... och du är tyst!!  ;)Lovar håller tyst!!!!! :-X

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #759 skrivet: 13 dec-08 kl 00:52 »
Jag gissar på ett hönshus?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser