Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212010 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Lilla Moon
« Svar #720 skrivet: 26 nov-08 kl 07:49 »
Promis !!  ;D ;D

Kul länk.. kika missen.. http://www.youtube.com/watch?v=gRpD4wjIkQ4

Shit vad dom är snabba  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Stavern

• Norge
« Svar #721 skrivet: 26 nov-08 kl 17:31 »
Ska till Göteborg, första helgen i december, o hade jag inte bott hos en kompis hade jag tagit in på Lilla Moon B&B bums! =)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #722 skrivet: 26 nov-08 kl 20:54 »
Ska till Göteborg, första helgen i december, o hade jag inte bott hos en kompis hade jag tagit in på Lilla Moon B&B bums! =)

Tur det då !  ;D enda sängen i huset är min nu haha.. men just nu ligger en antik järnsäng på takräcket som jag vart o hämtat.. sängkläder är inhandlade... och madrasser imorrn.. så beg säng, eco bomullsatin och svanenmärkta madrasser.. det duger väl för er att söva i?  ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #723 skrivet: 27 nov-08 kl 10:59 »
Slutspurten med marknadspysslet.. Ni kommer väl och hälsar på, lördag och söndag.. i Haga nånstans  ;D . Köpa mina alster och Sarlas fina kort..  ::) Säger ni Lilla Mon får ni rabatt.. ;)

Nu iväg och handla madrasserna samt miljötoalett..  ;D, ett steg närmare ett badrum.. hoho..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #724 skrivet: 28 nov-08 kl 11:34 »
Sådär ja.. slutspurten, stora diskskåpet får nog va hemma.. känns ej som en "julmarknadsgrej" och sen kanske jag får nytta av den själv i nya köket ovanpå sen  ;D

Men bara ett uppdrag kvar.. baka muffins te trälådorna.. efter lunch fixar jag det. Packa bilen.. och hoppas på att det blir en bra helg..

men här är nåra av alsterna.. remember.. allt är gjort av metallskrot från skrothögen, kaffebönor som hittade i köket då vi rev, spillvirke från containers och fotoramar från IKEA. "Man tager vad man haver.. "

Håll i er nu.. blir en del bilder..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #725 skrivet: 28 nov-08 kl 11:35 »
Och dessa.. sen är det 2 lådor kvar som skall fyllas med julmuffins.. ;D

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #726 skrivet: 28 nov-08 kl 17:52 »
Åh, så mycket tjusigt! Lycka till med försäljningen.  :D
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #727 skrivet: 28 nov-08 kl 21:21 »
Blir så glad av dina alster :D
Det tilltalar mig verkligen!!!!!

Synd att jag inte kunde vara med på söndag :-\
Vi kan planera för nästa år!!!!!?

Lycka till  i helgen ;)
Dina saker säljs illa kvickt, lovar dig :-*
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Stavern

• Norge
« Svar #728 skrivet: 30 nov-08 kl 11:49 »
Tur det då !  ;D enda sängen i huset är min nu haha.. men just nu ligger en antik järnsäng på takräcket som jag vart o hämtat.. sängkläder är inhandlade... och madrasser imorrn.. så beg säng, eco bomullsatin och svanenmärkta madrasser.. det duger väl för er att söva i?  ;)

haha....ja, jag tror iofs att din säng skulle gått bra också!  ;)  Haha....men det låter bra det där  :P

Hoppas julförsäljningen går bra!? :D
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #729 skrivet: 30 nov-08 kl 18:58 »
Sådär ja.. nu är marknaden över.. det var sådär i försäljning.. men fick akutgöra nya ljusstakar igår kväll..

Luffsen

• -
« Svar #730 skrivet: 30 nov-08 kl 21:41 »
Julmarknad på Haga?

*leta leta leta Masthugget leta leta leta Chalmers letaletaleta ser på klockan*

Attans! TÅGET!!! Var ligger CENTRALEN nu då?

*tar spårvagn*

Nästa år kanske?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #731 skrivet: 01 dec-08 kl 16:58 »
Julmarknad på Haga?

*leta leta leta Masthugget leta leta leta Chalmers letaletaleta ser på klockan*

Attans! TÅGET!!! Var ligger CENTRALEN nu då?

*tar spårvagn*

Nästa år kanske?

Hehe.. next year.. ja kanske.. vi får väla se.. inte så sugen.. men kanske.. byta koncept och sälja masstilverkade ulltofflor ifrån Kina.. då säljer man. Suck!

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #732 skrivet: 02 dec-08 kl 18:13 »
PUH!
Regnet är envist... men vi har fått en del gjort iaf.. huset har äntligen fått en trappa upp till övervåningen, slipper man krånga med stegen.. Spisen jag murade har fått sig luckor och vit färg på sig.. vart skitbra rent ut sagt.. elda och njuta av värmen i detta rusk...

Margit

• Gäst
« Svar #733 skrivet: 02 dec-08 kl 18:39 »
PUH!
Regnet är envist... men vi har fått en del gjort iaf.. huset har äntligen fått en trappa upp till övervåningen, slipper man krånga med stegen.. Spisen jag murade har fått sig luckor och vit färg på sig.. vart skitbra rent ut sagt.. elda och njuta av värmen i detta rusk...

Herregud vad du får mycket gjort!!  :o

Du har inget vanligt arbete utöver renoveringen antar jag?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #734 skrivet: 03 dec-08 kl 16:13 »
Herregud vad du får mycket gjort!!  :o

Du har inget vanligt arbete utöver renoveringen antar jag?

Nope.. är min heltidssyssla.. så arbetar här på gården hehe..

Idag kom regnet igen.. men vi hann under ösregn få på takluckan och plåtar, Palle fick dit hängrännan och pyssel.. frusna och blöta gick vi in och eldade.. och så här vart spisen.. suddig kanske.. men helt ok..

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #735 skrivet: 03 dec-08 kl 17:40 »
Nää va sur jag blev på dig.  :(

Jag bara sitter här som en fogelholk o gapar.  :o
Du har ju stulit min dröm bild över hur mitt framtida boende ska se ut.

Men nåja man kan inte få allt här i världen.
Får väl skriva ut en bild av ditt foto å hänga upp på väggen o drömma så länge.  :D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #736 skrivet: 03 dec-08 kl 22:54 »
Nää va sur jag blev på dig.  :(

Jag bara sitter här som en fogelholk o gapar.  :o
Du har ju stulit min dröm bild över hur mitt framtida boende ska se ut.

Men nåja man kan inte få allt här i världen.
Får väl skriva ut en bild av ditt foto å hänga upp på väggen o drömma så länge.  :D

Jaja.. du och gubben din kan komma och bo här på "Bed & Breakfastet" i sommar så får ni njuta ändå..  ;)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #737 skrivet: 03 dec-08 kl 23:24 »
Å va du är söt  :-*

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #738 skrivet: 04 dec-08 kl 22:44 »
Torsdag snart till ända..

Far och jag fick klart taket.. äntligen.. nu är hela taket täckt med plåt.. weeiii.. samt en brygga vid skorstenen som sotarn kan stå på.. och för Palle and friends att kika stjärnor på..

Men här är trappen iaf.. en del av korridoren till alla rum uppepå..

Och så for vi och hämtade Knatte, Fnatte och Tjatte  ;D och min fru.. hon har ett nytt jobb här på gården.. Kyllingvakt  :-[ hon bor numera på deras bur haha..

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #739 skrivet: 05 dec-08 kl 00:23 »
Ja då törs nog ingen annan katt ge sig på dem :D! Har du köpt 3 tuppar förresten? Eller är det Knatta, Fnatta och Tjatta?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser