Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212024 gånger)

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Lilla Moon
« Svar #580 skrivet: 18 okt-08 kl 11:03 »
Rökhylla  ??? vad fyller den/de för funktion? Är det i öppna spisar man har det? Finns ingen i vår rörspis som jag fattat det.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #581 skrivet: 18 okt-08 kl 12:43 »
Citera
Men frågan är ju.. hur den skall se ut.. helt slät "svensk" med luckorna eller lite "amerikansk" dvs med mer detaljer..?
Ett förslag till utsmyckning är att försöka göra en "fortsättning" på tak- o vägglist. Det blir kanske något mittemellan svenskt och amerikanskt?
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #582 skrivet: 18 okt-08 kl 21:04 »
Ingen aning vad detta kan vara.. tell me  ;D,
Rökhyllan skall skapas idag eller imorrn  ::) , skall börja mura valvet te rökgångarna och då får rökhyllan samt fronten ta form..

Det är sveriges första öppna spis med inbyggd trappa ovanpå.  ::)
till vä vedfack,till hö eldstaden OCH OVANPÅ ser du 3 av stegen till trappan som kommer uppifrån hö i bild o ner

sorry:caps lock intryckt  :-[
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Maran

• Gäst
« Svar #583 skrivet: 18 okt-08 kl 21:54 »
Det är sveriges första öppna spis med inbyggd trappa ovanpå.  ::)
till vä vedfack,till hö eldstaden OCH OVANPÅ ser du 3 av stegen till trappan som kommer uppifrån hö i bild o ner

Oj... Jag hoppas vi får en bild på skapelsen när den är färdig.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #584 skrivet: 18 okt-08 kl 21:58 »
Oj... Jag hoppas vi får en bild på skapelsen när den är färdig.
han har nog inga fleer bilder avden, men det var den mest invecklade spis han nånsin gjort säer han
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #585 skrivet: 19 okt-08 kl 19:08 »
Hallojen..

Den amerikanska middagen avlöpte gott.. alla mätta och svullstiga.. gud va mat.. jaja.. brukar säga.. 3,dje världskriget får gärna komma.. mat är det sista som tar slut här!

Idag vart det en seg dag efter middagen, kikade bio (Rallybrudar, toppenfilm) sen Gossip och kika in alla tragiska människor. Hem och söve.. så vart segt idag.. med endast soptunne pyssel och ta hand om monsterdisken..

Och till helgen kommer konkor.. !! Tack Anna.. imorrn skall konkorna få det rart.. bo under glasverandan, fönster, lampor och finfint skall dom få.. gud så rart!! Så här ser dom ut.. (dock ej dom) Ernst och Blenda..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #586 skrivet: 19 okt-08 kl 19:44 »
Det blir grejt det ;)
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

JIMMAN

• BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
« Svar #587 skrivet: 19 okt-08 kl 20:49 »
Oj OJ OJ...Nu har jag läst igenom hela tråden,puh ;),,vilket palats du har fixat Palleman...Herregud såååå snyggt....Ta väl hand om dig o ankorna....mvh c. :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #588 skrivet: 20 okt-08 kl 09:23 »
Oj OJ OJ...Nu har jag läst igenom hela tråden,puh ;),,vilket palats du har fixat Palleman...Herregud såååå snyggt....Ta väl hand om dig o ankorna....mvh c. :)

Ojdå... ännu en nykomling.. kul! Välkommen till denna gemenskap på Mon..

Lovade ju att återkomma med adressen te antikhandeln i New York..

så.. kika på.. www.oldegoodthings.com , www.ogtstore.com , www.oldegoodwood.com
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #589 skrivet: 20 okt-08 kl 10:26 »

Och till helgen kommer konkor.. !! Tack Anna.. imorrn skall konkorna få det rart.. bo under glasverandan, fönster, lampor och finfint skall dom få.. gud så rart!! Så här ser dom ut.. (dock ej dom) Ernst och Blenda..

Ahhh!!! mignoner. Rätt valt ibland ankraser...tycker jag då  8)

Har två, de är för rara...
/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #590 skrivet: 20 okt-08 kl 19:55 »
Idag har det skvätt om vart annat.. Hösten är här i Gbg.. oräknerliga månader med ett grått täcke över staden..  :-\

Men.. murat en del sen sistens.. så nu skall det bara anslutas skorstensrör och avslutas upptill.. putsas en gång till med finare bruk så är det väla klart antar jag..  ;D

Men fick bygga ihop en transportbur till ankorna oxå i all hast innan regnet kom (igen).. hoppas på att hämta upp dessa rackare imorrn eftermiddag. Skall bygga dörrn till ankgården imorrn.. så man låser in dom rackarna..  ;D

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #591 skrivet: 22 okt-08 kl 15:59 »
Puh!
Nu inne en sväng efter en dag från 7 imorse ute..  :o kallr och ruggit var det då..
Men igår hände detta..  ;D, massa tallar togs ner.. oj va ljust det vart...

Och sen for jag och hämta konkorna.. nyanlända på bilden, katten såg ut och ser ut så här då hon ser dom  :o ... sur var hon hela kvällen sen..  ::)

Men idag fick jag ordna boplats åt dom rackarna.. så imorron bitti kan dom flytta in då allt är torrt.. weeeiii
Dom bor under glasverandan, torrt, varmt och skönt.. dörren är tvådelad så man kan öppna översta delen för sig om man skall lufta litet. Sen hela dörrn när dom skall knalla ut te den gigantiska blivande dammen utanför..  ;D

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #592 skrivet: 22 okt-08 kl 16:12 »
Jisses, vilka söta konkor! Akta så Fru Palleman inte äter upp dem bara :o. (och nu menar jag katten inte "Mr Magroota från Callkoota".
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #593 skrivet: 22 okt-08 kl 16:31 »
jättesöta
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #594 skrivet: 22 okt-08 kl 17:51 »
Letade efter nåt att bada i.. gick bort till den rasade ladan på tomten.. fann diverse saker men inget stort att plaska i.. anyhow.. hittade denna hink och innan jag förstod vad det var för hink höll jag på att hälla innehållet över mig..  :-X

Kunde ej vänta.. dom krakarna ville ju röra på sig.. så dock fick flytta in idag.. lite enkelt.. fixar bättre saker imorrn..

Maran

• Gäst
« Svar #595 skrivet: 22 okt-08 kl 18:12 »
Ernst och Blenda får det så fint! Praktiskt att ha dem så nära också.

Har du fler bilder på spisbygget? Skulle vilja se mer före putsning (=murarporr? :-[).

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #596 skrivet: 22 okt-08 kl 19:43 »
Ernst och Blenda får det så fint! Praktiskt att ha dem så nära också.

....murarporr? :-[).
Är inte att leka med  :-[

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #597 skrivet: 22 okt-08 kl 21:00 »
Vad fint godingarna har fått det :D :D :D :D
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Stavern

• Norge
« Svar #598 skrivet: 22 okt-08 kl 23:12 »
Oj...här har man inte varit inne på nån vecka, men huamej vad det händer saker! Ankor?!...Jättefina...men hur blev det med hönsen? har jag missat nåt nu eller? =)
Svensk kille i Norge... Bor på småbruk söder om Oslo. Bor tillsammans med mannen, Jack Russel tiken Vera, Isbarhöns, Skånsk Blomme och ett dvärg Kochin par

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #599 skrivet: 23 okt-08 kl 08:41 »
Oj...här har man inte varit inne på nån vecka, men huamej vad det händer saker! Ankor?!...Jättefina...men hur blev det med hönsen? har jag missat nåt nu eller? =)

Dom kommer, dom kommer.. Pusha Kossan hehe.. så dom kommer hit oxå.
Just kikat till konkorna.. sura katta och jag väckte dom.. hohoho.. Nu frukost, sen pyssla med takfot idag.. skall vara uppehåll så bäst att passa på  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser