Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212020 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #560 skrivet: 14 okt-08 kl 09:32 »
Idag börjar murarPalle skrida till tjänst.. efter en mysig morron med mannen så finns det inspiration  :-[

Följa tråden på denna skapelse kan nu göra här http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=51964.0

Men ni kan väl få en bild här med.

Nu går jag sotig och dan ut och blandar bruk.. Tjipp..
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #561 skrivet: 14 okt-08 kl 13:54 »
Nu får fingrarna och ryggen vila litet men vill nog ej visa Kimma,sman denna skapelse i verkligheten  :-[ . Inget mästerverk, men den kommer fylla sin funktion hoppas jag. Utrymmet bakom ugnen skall fyllas med sand. Sen finns funderingar på att lägga några slingor med kopparrör nu innan jag fortsätter.. för att i framtiden värma en ev. ack tank i källaren..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #562 skrivet: 14 okt-08 kl 23:21 »
I vilket rum är det spisen ska upp Palleman? (bara så man kan orientera sig på Lilla Mon)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #563 skrivet: 14 okt-08 kl 23:59 »
Citera
I vilket rum är det spisen ska upp Palleman? (bara så man kan orientera sig på Lilla Mon)
Är det inte i gula rummet med de fina dubbeldörrarna? Sådana som vi har i uthuset och inte kommit överens om var vi ska ha dom :-\
Jag har läst hela din tråd, Palleman och jag har funderat på om jag ska stoppa sambon i bilen o lämna honom på lilla moon och kidnappa dej med hem så det blir nåt gjort här ;) ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #564 skrivet: 15 okt-08 kl 00:45 »
Är det inte i gula rummet med de fina dubbeldörrarna? Sådana som vi har i uthuset och inte kommit överens om var vi ska ha dom :-\
Jag har läst hela din tråd, Palleman och jag har funderat på om jag ska stoppa sambon i bilen o lämna honom på lilla moon och kidnappa dej med hem så det blir nåt gjort här ;) ;D

Du får väl också fria till Palleman :D!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #565 skrivet: 15 okt-08 kl 07:22 »

Är han snygg??  ;D då kan det hända att det blir du som blir ensam  ;) Jepp är i vardags / matrummet spisen hamnar.. Skall mura nåra varv idag oxå..  ;D

Fria? Hujeda mig.. måste snart införa månggifte i detta kalla land..

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #566 skrivet: 15 okt-08 kl 07:51 »
Citera
Du får väl också fria till Palleman !
Måste man gifta sej? Jag har klarat mej undan i 46 år ;) ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #567 skrivet: 15 okt-08 kl 07:54 »
Citera
Är han snygg??   då kan det hända att det blir du som blir ensam   Jepp är i vardags / matrummet spisen hamnar.. Skall mura nåra varv idag oxå.. 

Fria? Hujeda mig.. måste snart införa månggifte i detta kalla land..
Han har vackra, bruna ögon och ögonfransar som gör vilken tjej som helst avundsjuk (eller kille) ;)
Iaf behöver du inte gifta dej med mej ;D
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #568 skrivet: 15 okt-08 kl 08:56 »
Han har vackra, bruna ögon och ögonfransar som gör vilken tjej som helst avundsjuk (eller kille) ;)
Iaf behöver du inte gifta dej med mej ;D

Alltid bra att ha en back up  ;)
Palleman är lite sjukis idag.. seg som kola.. allt tar dubbelt så lång tid, sugen på cigg, allt går långsamt och man tänker i skumma fluffiga banor. Men men.. nu är veden täckt, dags att bära in mer tegelsten.. sen fika mer Sarla, weeii....

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #569 skrivet: 15 okt-08 kl 12:36 »
Citera
Palleman är lite sjukis idag.. seg som kola.. allt tar dubbelt så lång tid, sugen på cigg, allt går långsamt och man tänker i skumma fluffiga banor.
Krya på dej och ta det lite lugnt. Låt Sarla pyssla om dej under besöket och tycka synd om dej så brukar allt kännas mycket bättre :)
                                                                                                                         Groucho Marx

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #570 skrivet: 15 okt-08 kl 15:08 »
Krya på dej och ta det lite lugnt. Låt Sarla pyssla om dej under besöket och tycka synd om dej så brukar allt kännas mycket bättre :)

Det gjorde hon ej  ;D, men rart att fika hehe.. och vi knallade på stan och kikade butiker.. Sen skiljdes vi åt för varsina ärenden.. Jag till Biltema för kopparslang, pressenning och rakblad.. ut till Byggmax och inhandla stuprör och mera kalkbruk.. Återbruket fick sig en tur oxå men idag inga fynd..
Nu hemma.. och skall soooova..

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #571 skrivet: 15 okt-08 kl 15:11 »
Ahh.. jag missade det .. pratar bara om eget pyssel .. ajdåajdå ;D

Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #572 skrivet: 15 okt-08 kl 15:14 »
Ahh.. jag missade det .. pratar bara om eget pyssel .. ajdåajdå ;D

Puss på rara sig  ;D så mys mys att lulla runt och fnula snack ju.
Funderar på chokladpralinerna.. vad som passar bäst i dom nya formarna jag shoppade..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #573 skrivet: 16 okt-08 kl 18:03 »
Sådär ja.. flunsan på G bort.. Palle mer aktiv..  ;D
Idag kom kommunsnubben och kikade in träden som skall ner.. så nu skall det in en stor "skootare på gården" och böka runt..
Ordnade hängrännorna i en fin mix, ej raka trista.. här vart det kurviga skönheter  :-[ , skrapade nya fönsterna på ovanvåningen, hann sova bort mer sjuka, diska och nu detta.. snart skall kanalerna bindas samman och luckvalvet formas.. skoj skoj.. nån vecka till så är det klart.. men brist på tegel nu   :-\ , endast tagit vad jag haft.. "man tager vad man haver" som nån vis tjomme sa..

Men frågan är ju.. hur den skall se ut.. helt slät "svensk" med luckorna eller lite "amerikansk" dvs med mer detaljer..?

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #574 skrivet: 16 okt-08 kl 20:24 »
Nu får fingrarna och ryggen vila litet men vill nog ej visa Kimma,sman denna skapelse i verkligheten  :-[ . Inget mästerverk, men den kommer fylla sin funktion hoppas jag. Utrymmet bakom ugnen skall fyllas med sand. Sen finns funderingar på att lägga några slingor med kopparrör nu innan jag fortsätter.. för att i framtiden värma en ev. ack tank i källaren..  ;D
Han undrar bara var rökhyllan är  ;)

Han undrar däremot om du kan se vad detta föreställer?  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #575 skrivet: 16 okt-08 kl 20:31 »
Ordnade hängrännorna i en fin mix, ej raka trista.. här vart det kurviga skönheter  :-[ , skrapade nya fönsterna på ovanvåningen, hann

Vill se dessa kurviga skönheter!!  ::)

/Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #576 skrivet: 17 okt-08 kl 08:45 »
Han undrar bara var rökhyllan är  ;)

Han undrar däremot om du kan se vad detta föreställer?  ;D

Ingen aning vad detta kan vara.. tell me  ;D,
Rökhyllan skall skapas idag eller imorrn  ::) , skall börja mura valvet te rökgångarna och då får rökhyllan samt fronten ta form..

Vill se dessa kurviga skönheter!!  ::)

/Maya

Lugna sig.. kommer, det kommer.. (som man kan säga  :-[ ) hihi.. skall göra spröjs på fönsterna ovanför idag först.. sen skall ni få se.. dom fyller iaf sin funktion såg jag i hällregnet igår..
Inatt kom frosten.. kallt här upp på berget. Så idag åker känsliga växter in i källarn..  ;D

Maran

• Gäst
« Svar #577 skrivet: 17 okt-08 kl 19:18 »
Behövs rökhylla (eller har jag missuppfattat vad ni menar)?

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #578 skrivet: 17 okt-08 kl 20:26 »
Behövs rökhylla (eller har jag missuppfattat vad ni menar)?

Nu är jag oxå förvirrad..
Det skall ju bli inner och ytterluckor som på en kakelugn.. och kikar jag på min kakelugn så har den ej nån hylla utan det är rakt upp till valvet för att sedan vändas ner i kanalen.. så en rökhylla känns överflödig?

Idag har iaf innersta valvet tagit form  ;D

Och utepyssel.. här kommer dom kurviga formerna.. allt vatten samlas i ett rör.. som skall ledas ner i en blivande damm som skall bevattna trädgårdslandet. ( regnar ju en del i Gbg  :-\ )

Och Palle har städat.. in med alla verktyg och allt utetjafs fick sin egen plats.

Imorrn blir det "american dinner", Johan står för chocolate cake, jag för macaroni & cheese och Blooming Onion.. om jag nu lyckas göra en sådan..  :-[

Maran

• Gäst
« Svar #579 skrivet: 17 okt-08 kl 21:51 »
Jag tror att du klarar dig fint utan rökhylla. Jag har aldrig sett en kakelugn eller rörspis med en sådan. De har ju ganska små eldstadsöppningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 2 användare (1 dolda)
Znurre

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser