Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212044 gånger)

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Lilla Moon
« Svar #340 skrivet: 11 aug-08 kl 00:52 »
Grattis till frun - hon ser jättesöt ut. Nu när du har katt så är Lilla Moon snart ett riktigt hem ;)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #341 skrivet: 11 aug-08 kl 06:29 »
Grattis till frun - hon ser jättesöt ut. Nu när du har katt så är Lilla Moon snart ett riktigt hem ;)

Brukar säga det finns inget liv i huset förrän det ryker i skorstenen ( gör det ju nuför tiden ) och det finns kärlek under samma tak.. och det verkar det göra nu.. hon buffade tillräckligt igår kväll. Nu sniffar man runt i kåken och aktar sig för kaffebryggarn..  ;D
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #342 skrivet: 11 aug-08 kl 15:40 »
Ja, det behövs ju en katt för att förvandla ett hus till ett hem, ju :)!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #343 skrivet: 11 aug-08 kl 17:01 »
Dagens dagsverke mellan skurarna..

Sen kom Adis hem från Egypten så då fick han lunch och en låååång kram..  :-[
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #344 skrivet: 11 aug-08 kl 17:20 »
häftigt :)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #345 skrivet: 11 aug-08 kl 21:16 »
Men du!! Det där var kul...spännande fortsättning följer...
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #346 skrivet: 11 aug-08 kl 21:37 »
Tänker jag inte visa maken ..som svamlar om en rund uteplats  :P vill ej ha  :-[
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #347 skrivet: 12 aug-08 kl 08:12 »
Tänker jag inte visa maken ..som svamlar om en rund uteplats  :P vill ej ha  :-[

hehe.. det skall dock kläs in i mån av tid. nu får andra projekt gå före.. så här kommer det väl se ut på ett ungefär..

Nu hemma, sov över hos Adis..  :-[, mys med frukost på sängen näst intill..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #348 skrivet: 16 aug-08 kl 21:36 »
Tadáaaa...  ;D

Nu hela framsidan klart och 50% på baksidan.. skall pyssla litet imorrn ozzå..  :-[

And, small steps for the cat kind, big eyes on the cat.. really big!!
Första stegen utomhus idag.. det var hemskt.. det tyckte vi icke om..

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #349 skrivet: 19 aug-08 kl 14:52 »
Ett stycke grind ihop knåpat av spillvirke..  :-[

Margit

• Gäst
« Svar #350 skrivet: 19 aug-08 kl 17:25 »
Ett stycke grind ihop knåpat av spillvirke..  :-[

Snyggt!

Förstår inte att du kan vara arbetslös.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #351 skrivet: 19 aug-08 kl 17:47 »
Snyggt!

Förstår inte att du kan vara arbetslös.

Tack säger jag medans jag håller kaffekoppen i handen och kikar på spöregnet och åskan.. mysigt..

Arbetslös.. well, det är frivilligt.. vill ej jobba som underhuggare. Gör ju saker, ting och tillverkar grejjer åt folk om dom ber mig.. hemma dock.. skall väl ta och uppdatera min hemsida inom kort så ni alla som vill hanåt gjort eller tillverkat kan skicka en liten ritning eller förfrågan..

Nu ut, slutat regna nu..

Margit

• Gäst
« Svar #352 skrivet: 19 aug-08 kl 17:50 »
Tack säger jag medans jag håller kaffekoppen i handen och kikar på spöregnet och åskan.. mysigt..

Arbetslös.. well, det är frivilligt.. vill ej jobba som underhuggare. Gör ju saker, ting och tillverkar grejjer åt folk om dom ber mig.. hemma dock.. skall väl ta och uppdatera min hemsida inom kort så ni alla som vill hanåt gjort eller tillverkat kan skicka en liten ritning eller förfrågan..

Nu ut, slutat regna nu..

Ja då förstår jag. Starta ett seriöst företag, detaljsnickeri - finns det inte något som heter det? ( :-[)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #353 skrivet: 20 aug-08 kl 14:28 »
Pajbakar dag.. vänner på middag om nåra timmar.. Tack Alissa för receptet, hade dock ej blåa bär hemma så vart svarta från mor & far.. björniga bär..  ;D

Spännande och se hur den blir...

Idag vart det lite takfotsjobb mellan skurarna och planera hur mkt av vizza växter som skall handlas hem. Samt att montera grinden på dom gjutna stolparna och bygga ett litet keckt staket bredvid..

linnlusa

• Gäst
« Svar #354 skrivet: 21 aug-08 kl 10:56 »
Numer den enda tråd jag läser på Alternativ.
Du är en sann inspirationskälla Palleman ! Det är så härligt att följa din renovering och också dina äventyr  ;).
Så tack för att du delar med dig av di skiftande kreativitet.

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #355 skrivet: 21 aug-08 kl 18:17 »
Numer den enda tråd jag läser på Alternativ.
Du är en sann inspirationskälla Palleman ! Det är så härligt att följa din renovering och också dina äventyr  ;).
Så tack för att du delar med dig av di skiftande kreativitet.

;D Glad to be at service!

Nu inne för käk, ut igen och pyssla vidare, planta rea växter, fräsa distanser till hängrännorna och fundera på färg till fönsterna igen..  ::)

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #356 skrivet: 21 aug-08 kl 18:57 »
inget att fundera över
klart de skall vara gröna  8)
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #357 skrivet: 21 aug-08 kl 22:32 »
inget att fundera över
klart de skall vara gröna  8)

Jo jag vet  :-[ men vilken grön.. nu testat denna kulör men för mesig känns det som.. nåt mitt emellan den gröna dörren och denna kulör kanske? Råd... tack..

Och sen en liten bild på hur hängrännornas upphängningsanordning ser ut.. Pappas fräs fick jobba litet idag, min takfot som är 45 grader var tvungen att ha en vinkling till dom raka rännhållarna.. details, details people..  ;D målas givetvis vita oxå..

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #358 skrivet: 21 aug-08 kl 22:48 »
Kanske kromoxidgrön kan passa!  :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #359 skrivet: 21 aug-08 kl 22:54 »
Kanske kromoxidgrön kan passa!  :)

Detta skall vara Kromoxid enligt butiken men gillar den icke.. blir för skarp.. samma kulör som dörren.. nåt mitt emellan den ljus och den grönaste och åt det gråare hållet?

Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser