Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Revirkissande hund inne  (läst 12043 gånger)

Anna Ho

• Östergötland
Re:Revirkissande hund inne
« Svar #20 skrivet: 12 jan-08 kl 01:26 »
Ge mitt tips en chans, vet ett flertal som provat det och det har varit lyckat alla gånger.

Hmmm, eller så blir det kanske tvärtom, mina hundar pinkar nämligen alltid över familjemedlemmars pink om vi nångång pinkar ute ex i skogen.

Och säg nu inte att de försöker klättra i rang på det viset, för sånt b-shit är det inte frågan om och tror jag inte ett dugg på, känner nämligen mina hundar alltför väl.

"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Lycka

• Ångermanland
Re:Revirkissande hund inne
« Svar #21 skrivet: 12 jan-08 kl 09:58 »
Hade nog den tanken också, att de kissar över allt.
Skippar det där att kissa inne ;)
Hedemorahöns

Lycka

• Ångermanland
SV: Revirkissande hund inne
« Svar #22 skrivet: 03 feb-08 kl 19:12 »
Min älskling har varit med till Syrran i tre dagar.'
Kissade inte inne en endaste gång.
Tur ! Syrran är pedant.
Hedemorahöns

anette i bugared

• -
« Svar #23 skrivet: 03 feb-08 kl 19:31 »
Jag har tre hanhundar (samt flera tikar).
Varför de markerar inne är inte svårt att förstå. Värst av dem är Göran, 3,5 kilo tung blandras, enda pappan av hanarna och därmed "störst" i sina egna ögon.
Jag har haft ett skvättskydd åt honom, men nu har jag förhoppningsvis hittat ett bättre, det gamla funkade inte särskilt bra.
http://www.blocket.se/vi/14534634.htm?ca=16_s

Jag har inga förhoppningar på att han skall sluta markera inne. Varken med morrningar, vattensprut, makens urin på utvalda ställen eller dominansbeteenden av olika slag. Så länge jag har fler hanar och ett antal tikar så kommer Göran att fortsätta, att på sitt sätt, tala om att HAN är störst bland hundarna.(De andra två hanarna är dels en Shar-Pei-unghund, 10 ggr så stor som Göran och dels en urgammal stridis till blandras, mest Golden.)

Jag har alltid skurhinken framme :P
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #24 skrivet: 03 feb-08 kl 19:44 »
Såg att du nyss fått ett liknande tips, men här kommer ett till.

http://www.tradera.com/SKVATTSKYDD_FOR_HANHUNDAR-auktion-57403133

Min hanne har kissat inne en gång hemma hos en vännina som hade två tikar, inget roligt.. ::)

Då hittade jag den här på Tradera.. Inte provat själv än, men tycker den verkar vettig.
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

anette i bugared

• -
« Svar #25 skrivet: 03 feb-08 kl 22:37 »
Såg att du nyss fått ett liknande tips, men här kommer ett till.

http://www.tradera.com/SKVATTSKYDD_FOR_HANHUNDAR-auktion-57403133

Min hanne har kissat inne en gång hemma hos en vännina som hade två tikar, inget roligt.. ::)

Då hittade jag den här på Tradera.. Inte provat själv än, men tycker den verkar vettig.

Jag har ett sådant, men det täcker magen lite dåligt. Hunden "pillar" gärna av det eller puttar det bakåt och pinkar framför.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #26 skrivet: 04 feb-08 kl 05:59 »
Tackar tackar ;D
Ska fort skicka efter ett nytt till "Pinkus"
Moppade nyss i tvättstugan.(Där är det iaf lättstädat)
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

735 gäster, 1 användare
Tobias Eriksson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser