Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dela bord på julmässor  (läst 2034 gånger)

kalvdans

Dela bord på julmässor
« skrivet: 11 dec-07 kl 17:17 »
Söker någon eller några konsthantverkare att dela bord med på någon julmässa tex huseby nästa år. Det blir ju billigare och så slipper man stå där varje dag.
Sysslar själv med smide, tovning, lampor, vykort med mera.
Passar på att önska alla en riktigt god jul med ett av mina julkort

Shadow

• Gäst
Re:Dela bord på julmässor
« Svar #1 skrivet: 16 dec-07 kl 21:28 »
Visst kan det bli billigare att dela bord på en mässa. Men frågan är ju hur mycket mer plats man då behöver för att alla ska få med det man vill sälja.....? Ju fler hantverkare man är ju större plats behövs och då blir det kanske inte billigare ändå.
Idén är inte dum, men försäljningsmässigt är jag tveksam.
Varför inte gå ihop några konsthantverkare och ordna en egen julmarknad istället?
Det är jag jättegärna med på!

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 16 dec-07 kl 21:58 »

Så fint juligt kort! Du har talang!
God jul på er alla!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

nysse

« Svar #3 skrivet: 18 dec-07 kl 14:17 »
Jag har tänkt samma - ordna julmarknad ihop med andra....

kalvdans

« Svar #4 skrivet: 22 dec-07 kl 20:19 »
Plocka upp saker kan man ju göra efterhand som man säljer.  Egen julmarknad hade visst varit jättekul men jag är tveksam till att man får ihop så mycket kunder att det lönar sej ekonomiskt jämfört med de stora mässorna. Tänk bara så dyrt det är med annonsering.

Shadow

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 23 dec-07 kl 14:22 »
Visst är det mycket folk på stora mässor, men långt ifrån alla handlar!!! De flesta går o tittar på sakerna och det de handlar är i matväg.
Om man ska stå på en mässa kostar det minst 4000 kr sedan ska man resa dit och hem. Även om man inte står där varje dag så måste man ju dit igen för att ta hem det man inte sålt. Och äta måste man ju också.
Om man tänker sig att man är 4 personer som delar på en monter på 4 kvm = 1000 kr/pers + bensin och matpengar, ev övernattning om man är långväga. Ska man ha el i montern så kostar det extra, lika så bord, stolar och ev. skärmar.
För att tjäna något på att stå på en mässa jämfört med en vanlig julmarknad måste man sälja en j-a massa! Delar man då på ett bord på 1,80x70 plus att man kanske kan hänga upp en del (beroende på vad skärmväggarna är gjorda av) måste man ha någonting som folk i allmänhet verkligen eftertraktar. För egen del fyller jag upp ett sådant bord själv (med råge) så därför anser jag att det man tjänar bäst på är faktiskt att arrangera en egen marknad!
Hyr ett mysigt ställe där det får plats 20-30 bord, ta 100-300 kr/hantverkare och istället för annons tryck upp flygblad o sätt upp i butiker m.m.

Bara lite tankar.....

Glömde ju att priset för montern oftast är plus moms!
« Senast ändrad: 23 dec-07 kl 14:24 av Shadow »

Dela detta:

* Inloggade just nu

1032 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser