Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  get som blöder  (läst 1645 gånger)

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
get som blöder
« skrivet: 16 nov-07 kl 12:19 »
Hej på er. kan nån svara på detta..... Kan en gethona blöda om det är första gången en bock parar sej med henne?? Kom ut idag och min get fröken har blött från bakdelen....inga skador eller tecken på sår finns.
Hon är 4 år och aldrig haft killingar. Hon e pigg och glad för övrigt. Jag blir ändå lite orolig eftersom jag aldrig sett detta... Min bock har inget blod på sej så jag blir lite tveksam.... Vet nån vad det kan bero på.
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
Re:get som blöder
« Svar #1 skrivet: 01 dec-07 kl 00:45 »
Jo, det kan dom, men det tyder på en skada, och är inte alldeles önskvärt.  Oftast svårt att göra något åt.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

minus

• GLAMOUR VALLEY KENNEL
« Svar #2 skrivet: 04 dec-07 kl 20:16 »
Skadad hur ...menar du?  Blödningen har försvunnit igen.
Det tog 3 dagar sen var det borta igen. Jag satt jätte ofta hos henne och studera hennes beteende. Mest pga att hon bara bott hos oss en vecka då blödningen börja. Det såg ut som en menstruation ungefär....
blödde efter att hon kissat. Bör tilläggas att hon hela tiden varit väldigt pigg och glad.
Vad vore livet utan "hus-djur.......väldigt tomt!

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #3 skrivet: 07 dec-07 kl 00:56 »
Då hoppas vi att skadan (på slemhinnan i slidan?) är läkt, och att problemet inte återkommer.  Under mina 35 år som getherde såg jag detta en gång.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1326 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser