Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  problem med vatten flaska  (läst 3433 gånger)

skogstomten

• -
Re:problem med vatten flaska
« Svar #20 skrivet: 22 nov-07 kl 22:36 »
Jag har fått min första sändning med skålar från Danmark idag... Jättebra service och priset var drygt 400 skr med frakt och allt. Samma saker skulle ha kostat 570 kr+ frakt och ev. postförskott.... Rekomenderas
Hemsidan än en gång http://www.benie.dk/
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Våmhuskullan

• -
« Svar #21 skrivet: 24 nov-07 kl 21:24 »
då vattenflaskor lätt fryser på vintern samt att flera av kaninerna "kastar runt" med sina skålar gör jag så här:
Jag tar en glassbytta, en rektangulär. gör två hål i övre delan va 10 cm från varandra, detta på den längsta sidan. för in en grov ståltrås, typ nie, och fäster fast glassbyttan i nätet på nuren. då kan man ha vatten i en och mat i en annan och skålarna sitter fast och kan ej kastas eller bajsas i. dock kan det bitas lite i kanten på dessa...
ett billigt tips bara..

Elisabeth

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 16 dec-07 kl 17:55 »
Jag har också haft problem med kaniner som skiter i vattenskålen och välter den. Har satt upp den på en hög sten i buren (typ två tegelstenar hög)och nu så dricker dom bara av den.
fea

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #23 skrivet: 18 dec-07 kl 18:14 »
Man kan också söka ge kanninen något godare att bita i än skålen.
Gran, Sälg är bra på vintern och för vissa kaniner enris. På våren apel och rönn. På sommaren och hösten alm, ask, lind,asp.
Slån, Plommon och körsbärsgrenar undviks p g a vissa bitterämnen som kan omvandlas till blåsyra.
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Dela detta:

* Inloggade just nu

671 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser