Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plasthus  (läst 2426 gånger)

ninna b

• Gäst
Plasthus
« skrivet: 30 okt-07 kl 08:23 »
Någon som håller sina får i plasthus och som vill dela med sig av sina erfarenheter ..? Speciellt av McGregeors Polytunnel sheephousing.....

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
Re:Plasthus
« Svar #1 skrivet: 30 okt-07 kl 08:37 »
Jag har ett McGregeor hus   9x36

frågor ?
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

ninna b

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 okt-07 kl 15:28 »
Såbra då. Jo jag har många frågor och jag kan börja med några så får vi se hur långt du orkar....

Inköpt när och av vem, alltså återförsäljare ?
Lavinnätet som är nedtill, hur mycket vind tar det....om möjligt i förhållande till vanligt vindnät..? Vi ska ha huset till getter och dom är inte så tåliga som får. Det sägs att lavinnätet fungerar till behornade djur....har du någon åsikt..?
Förankringen består av jordspett....håller det..? Alltså har du erfarenhet av rejäla stormar.
Har du djupströbädd eller ..? Dränering, gödselbrunn och annat sånt får du gärna berätta om.
Vi har tittat på ett UBA hus (Rachels ) och det är nog ganska mycket högre men å andra sidan har man lätt att gödsla ut. Hur fungerar det i ditt hus..?
Har du behövt byta plasten någon gång och isåfall undrar jag efter hur lång tid och till vilken kostnad..?
Vill du berätta mer så tar jag tacksam emot all information jag kan få.
Hälsn Ninna

Emmaibäcka

« Svar #3 skrivet: 30 okt-07 kl 15:33 »
Har precis fått hem två Richel-växthus (i morse!) så de är inte uppmonterade än... men kan dela med mig av erfarenheterba framöver om det fortfarande är aktuellt ;)

ninna b

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 30 okt-07 kl 15:42 »
Ja berätta gärna.....

Gute

« Svar #5 skrivet: 30 okt-07 kl 16:52 »
Vad kostar ett sånt McGregor fårhus som du har Klipparn?

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #6 skrivet: 30 okt-07 kl 22:17 »
ska försöka svara på en del frågor ...
köpt av LG produkter 2003 tror jag de var.
Snönätet på sidorna stoppar en del vind , men jag har satt vindnät utanpå .ville ha det lite tätare .
Har inga horn på mina djur så det vågar jag inte svara på.
Mitt hus står på plintar (72st) , klarade både Gudrun och Per stormarna.
Har förstärkt insidan av väggarna med plank ca 50cm högt för att hålla ströbädden på plats. Gödslar ut med en Avant , har bergkross (0-18) som golv yta.
Tror huset kostade ca 90 000 när jag köpte det .

skriver mer sen är för trött nu *L*
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

ninna b

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 31 okt-07 kl 16:42 »
Vad fick dig att välja McGregors framför andra plasthus.

Klipparn

• Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
« Svar #8 skrivet: 31 okt-07 kl 18:06 »
Vad fick dig att välja McGregors framför andra plasthus.

att djuren kan gå ut till väggarna utan att man behöver sätta upp grindar (sparade 70 m grindar)

ninna b

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 01 nov-07 kl 18:22 »
Du då...Emmaibäcka...hur stora hus har du köpt och vad fick dig att välja just dom...? Berätta om hur ni har tänkt med förankring, bädd och annat..

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 6 användare
torbjorn, ärt, Stellaniskogen, fall, -kaja-, mrnic

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser