Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Invintring med problem...  (läst 3927 gånger)

Suresh

• -
Re:Invintring med problem...
« Svar #20 skrivet: 04 nov-07 kl 10:34 »
Vicelösa samhällen är dåliga på att dra, har jag hört. OCh små samhällen skall man helst slå ihop till större.

Jag har ett italienskt och ett buckfastsamhälle. Buckfastarna har samlat dåligt med honung, men dragit ner mängder med foder. Tvärt om för italienarna.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #21 skrivet: 04 nov-07 kl 15:25 »
Bitillsyningsmannen var här idag och det var väl ingen jättebra prognos; samhällen var lite för små tyckte han.. :'( Det går tydligen inte att slå ihop dem nu, utan det är väl bara att hoppas på det bästa.

Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

anette i bugared

• -
« Svar #22 skrivet: 04 nov-07 kl 19:21 »
Så tråkigt, men vem vet, du kanske ändå har turen på din (och binas) sida.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
« Svar #23 skrivet: 04 nov-07 kl 21:33 »
Jag hoppas på en stor dos nybörjartur... :D
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser