Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundspann  (läst 4419 gånger)

Mistah

Re:Hundspann
« Svar #20 skrivet: 22 nov-07 kl 14:03 »
Jag försöker :) Har en eurasierhane på sju månader som jag lär att gå i sele och ska börja  "köra in" honom så smått när han är friröntgad... Målet är att skaffa fler hundar sedan, jag väger mellan samojed och grönlandshund.

Visserligen har jag fått höra både den ena och den andra kommentaren om att försöka göra om en lat sällskapsspets till slädhund, men skam den som ger sig :P Det är ju samojed i rasen, så teoretiskt borde det finnas en chans.

Racystar: Aww, jag vill med! ^-^
« Senast ändrad: 22 nov-07 kl 14:03 av Mistah »

Susanne

« Svar #21 skrivet: 26 nov-07 kl 21:58 »
En vanlig dag efter vägen där vi bor...

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2007-11-25&id=Lindhsracing

Tyvärr är inte vi med på bild eftersom våra hundar fick vara hemma då de nyligt fått kennelhostvaccin (=vila i fem dagar).
« Senast ändrad: 26 nov-07 kl 22:00 av Susanne »

Annafia

• Dalarna
« Svar #22 skrivet: 14 dec-07 kl 21:17 »
Om man tycker att det känns lite mycket att ha åtta draghundar hemma kan man ju alltid hjälpa till lite själv, alltså ha en eller två hundar som drar en på skidor (men då blir man tvungen att ge dom ett handtag ibland och åka lite själv också). Håller på o försöker lära min hund att det går bra att dra själv, hon är en gammal draghund som är van att gå i spann så vi får se hur det går. Eftersom att hon stormtrivs som ensamhund får hon allt dra själv också!  :P
Uppvuxen på landet, i ett antis- hem, kunde inte komma därifrån och till stan fort nog. Nu är jag äntligen tillbaka på landet igen! ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

356 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser