Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga nytt höns hus  (läst 1955 gånger)

ela84

Bygga nytt höns hus
« skrivet: 12 okt-07 kl 14:23 »
Ja de börjar bli lite trångt och dom kanske inte vill gå ut under vintern.
Vill bygga nytt och större där jag kan ha olika sektioner för de olika raser.
Jag vill ha alla tipps på hur ni har gjort och vad vi behöver tänka på.
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:Bygga nytt höns hus
« Svar #1 skrivet: 12 okt-07 kl 18:31 »
Morsan har hel lyxigt hönshus.
Det bästa med den är att nedre delarna av varje mellanvägg går att fälla upp helt. På såvis kan man anpassa antalet och storleken på båsen!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

skånetösen

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 16 okt-07 kl 20:27 »
Mitt hönshus ska byggas i förlängningen av mitt lilla växthus, dvs de ska dela gavel. Hoppas på så sätt få lite 'spillvärme' på vårkanten så man kan få frostfritt i växthuset tidigt. Efter lång beslutsvånda bestämde jag mig till slut för den riktigt lata varianten, dvs jag beställde ett litet hus i färdigspikade sektioner som är enklare att "smäcka ihop". ( detta eftersom jag är värdelös på snickeri ) Så min höns ska få husera i något som egentligen är en badhytt. *fniss*
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

Taggis

• vänner
« Svar #3 skrivet: 16 okt-07 kl 22:21 »
Hmmm min gubbe lovade hjälpa till att bygga ett nytt hönshus till hönsen för ca 2 mån.sen
men än har inget hänt  :-X.Sen så skulle han ordna en fd arbetsbod som jag kunde göra om som jag ville ha den....toppen tyckte jag men inte  :-X har jag sett en sån heller.
Men men snart så har jag/hönorna ett nytt hus hoppas jag  ::),får väl hota med att ta in dom hi,hi  ;D.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

yrian

• Skåne
    • Hannasgården
« Svar #4 skrivet: 16 okt-07 kl 22:54 »
Hm, vi ska bygga hönshus till våren *äntligen* och vi har funderat fram och tillbaka, men just nu lutar det åt att det blir ett antal fantasifulla "chicken tractors":
http://images.google.se/images?hl=sv&q=chicken%20tractor&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Man kan ju göra dem helhäftiga, ju..  :P
Höns, stickning och pelargoner

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #5 skrivet: 16 okt-07 kl 22:58 »
Hmmm min gubbe lovade hjälpa till att bygga ett nytt hönshus till hönsen för ca 2 mån.sen
men än har inget hänt  :-X.Sen så skulle han ordna en fd arbetsbod som jag kunde göra om som jag ville ha den....toppen tyckte jag men inte  :-X har jag sett en sån heller.
Men men snart så har jag/hönorna ett nytt hus hoppas jag  ::),får väl hota med att ta in dom hi,hi  ;D.

Typiskt män. Det skall till en massa tankeverksamhet innan det händer något. ::)
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #6 skrivet: 16 okt-07 kl 23:00 »

Förresten köp en fallfärdig billig husvagn och inred den till hönshus. ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Sörgårn

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 17 okt-07 kl 01:04 »
Typiskt män. Det skall till en massa tankeverksamhet innan det händer något. ::)

Typiskt kvinnor. Gör det själva, så slipper ni vänta...  ::) ;D

För övrigt så finns det enligt min åsikt inga "typiska" människor.

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #8 skrivet: 17 okt-07 kl 08:15 »
Jag är precis klar med min husvagn.Det blev plats till 3 olika raser,med varsin liten rastgård.
Det bästa med allt är att jag fått snickra alldeles själv utan att ngn lagt sig i husvagnen har varit min bara min.Däremot så behövs det repareras i själva hönshuset och där får inte jag snickra utan min sambo har lovat göra det,men blir det klart nej det är så mycket annat som kommer ivägen.
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 1 användare
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser