Grattis! Vad kul! Jag var lite rädd att ni blev avskräckta när ni var här och tittade!!! Honungen är föresten jätte god, tack!
Precis i hönshuset behövs nog inget galler då ni inte har jordgolv. Ni har väl inte mer råttor än vi har i Älvsjö? och jag har aldrig haft några råttor på besök vad jag vet hos mina höns.
Hör av dig om det är något mer du undrar! Vad köpte ni för hus? Hittade ni något bra? Hur tänker ni göra med isolering?
Nej, det var nog besöket hos dig som vägde över vad gäller maken faktiskt!

Och han var vääääldigt intresserad av vaktlarna, men en sak i taget tycker jag.

Kul att du gillar honungen! Jag tycker ju att den är supergod, men jag inbillar mig att det är för att jag är partisk för att det är våra bin

Vi har bruna råttor som hämtar frön under fågelmatbordet på vintern. De är jättesöta! Men antagligen inte lika söta om de går bärsärkagång i hönshuset

Men jag har ju aldrig sett dem försöka gnaga sig in någon annanstans, så det kanske inte är så stor risk med golvet. Det var bara det att han läst det någonstans och nu går och grubblar... och så länge han grubblar blir det ju inget snickrat ;-)
Vi har hittat ett billigt men jättefräscht förråd på 4m2 på Blocket som vi fick bända isär för att få ut från tomten där det stod. Så nu är det återuppbyggnad som gäller. Jo, vi ska isolera - det låter ju som om du vunnit rätt mycket på det! Men vi tänkte göra det "enklare" för oss och köpa färdiga "gullfiberplattor" och sätta upp, och sen träskivor av nåt slag utanpå det som innerväggar & innertak.
Farmor kommer och barnvaktar imorgon så att vi kan börja bygga.
Harebra!
/JennyN