Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad har ni som hönshus?  (läst 4731 gånger)

ela84

vad har ni som hönshus?
« skrivet: 03 okt-07 kl 10:59 »
Har innsätt att de börjar bli lite dålgt me platts.
Från början skulle jag bara ha 6hönor och en tupp, men don kyclkingar ja köppte va de 5tupper och 2 hönor var av en blev sjuk och så finna de ju så många fina raser :-[
Nu har jag 18 totalt och har gallrat lite tuppar och har tingar 4 äldra värphöns :-[ :P
Så jag skulle behöva ut lite mer utrymme för att både att de inte ska bli så mycke blandraser och för att platten börjar vli lite litten.
Nu bor dom i ett litet föråd och i dammla hundkoja.
Vad har ni som hönshus?
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
Re:vad har ni som hönshus?
« Svar #1 skrivet: 03 okt-07 kl 11:22 »
en ombyggd och inredd vedbod.
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #2 skrivet: 03 okt-07 kl 11:39 »
Vi har ett nybyggt hönshus som vi byggde i juni, cementplatta och isolerade väggar. Tyvärr byggde vi bara sju kvadratmeter stort... Jag inser nu att jag hade kunnat fylla ett fyra gånger så stort hönshus...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #3 skrivet: 03 okt-07 kl 14:16 »
Mina hösor...de bor i en fd. bastu...eller rättare sagt de bor i "relaxen"
Flott va ?!
I bastun har jag foderkammare och i duschen sandbad.

http://mayamade.spaces.live.com/photos/
Kolla på hönsor och andra djur

Har även en del av en bod som jag delade av , men den har jag bommat för vintern nu.

//
Maya
« Senast ändrad: 03 okt-07 kl 14:26 av HönsMaya »
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

CatrinPlommon

• singdudeldej!
    • Uppland
    • www.catrinplommon.blogspot.com
« Svar #4 skrivet: 03 okt-07 kl 14:34 »
fina djur (och barn) du har!  :)
4-barns mamma som älskar djur och livet på landet. Ägare till 3hundar, 3 katter, 2 kaniner,4 tuppar, 11 hönor, 3 leopardgeckos, akvariefiskar, vandrande pinnar och fodersyrsor...

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #5 skrivet: 03 okt-07 kl 14:38 »
Jag vet !  ;D ;)

Tackar.  :-[
/
Maya
Mamma till fyra, mormor till tre. Jag har i djurväg:Kissekatt och hönsor; Isbar, Maran, Araucana och Mignonankor. Akvarium med bl.a. Malar, Botior och olika tetror. Handgrävd damm och bäck. Guldfirrar i dammen.

tångenshöna

• Hönsmamma
« Svar #6 skrivet: 03 okt-07 kl 14:48 »
Jag har dels en ombyggd husvagn och  en Indusbarack på ca 20 kvadrat
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 03 okt-07 kl 16:21 »
En gammal svinstia.. med gott o plats ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

ewaldz

« Svar #8 skrivet: 03 okt-07 kl 16:32 »
en gammal arbetsbarrack har vi den duger fint:D

Margit

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 03 okt-07 kl 16:33 »
De bor i pannrummet i källaren  ;D

anette i bugared

• -
« Svar #10 skrivet: 03 okt-07 kl 16:34 »
Hönsen bor i ett torp från 1700-talet. 2 rum och öppen spis samt vedbakugn (ifall de blir sugna på att baka sig lite fikabröd ;)).

Fast :-[ torpet är väldigt nergånget och duger inte till mycket mer än just hönshus.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

JennyN

• Jennys frön & sånt
« Svar #11 skrivet: 03 okt-07 kl 19:09 »
Jag har dels en ombyggd husvagn och  en Indusbarack på ca 20 kvadrat

Kan man få se bilder?  :) Låter ju rätt coolt!

Susannett

• L.A.B.A.T.Y.D
    • Uppland
« Svar #12 skrivet: 03 okt-07 kl 21:57 »
Kan man få se bilder?  :) Låter ju rätt coolt!
mina höns bor i något som var omklädningsrum och kiosk till Bro idrottsklubb. sen flyttades huset till den plats det har idag och nu är det hönshus
är Återprenumerant såklart.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #13 skrivet: 03 okt-07 kl 22:48 »
En ungdjursladugård på 300 kvm.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Johone

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 04 okt-07 kl 11:43 »
Fantastiskt fina bilder HönsMaya ...stoppar vid den där varning för höns skylten. Var får man tag på en sådan? Vill ha, vill ha!!!

Johone

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 04 okt-07 kl 11:53 »
Mina höns bor i en del av ladugården och så har jag ett litet hönshus i ett uthus. Sen har jag en gammal husvagn som jag funderar på att bygga om till sommarhus åt dem.

ela84

« Svar #16 skrivet: 04 okt-07 kl 12:09 »
Fantastiskt fina bilder HönsMaya ...stoppar vid den där varning för höns skylten. Var får man tag på en sådan? Vill ha, vill ha!!!

Jag har också letat efter skyltar med höns eller ankor på men hittade ingen så jag har gjort mig en egen, med en anka på ;)
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Johone

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 04 okt-07 kl 12:37 »
Jag har också funderat på att göra en själv. Man ska väl inte behöva åka ända till jokkmokk för att köpa en? ;)(hört att den funnits där på vintermarknaden)

HönsMaya

• Uppland
    • MayaMadeSpace
« Svar #18 skrivet: 04 okt-07 kl 12:53 »
Jag har mailat dig Sesam.
//Maya

Södergården

• Ann-Charlott och Börjes hemsida
« Svar #19 skrivet: 04 okt-07 kl 19:15 »
Har sett sådana skyltar i annonser från Blocket, men det var nog längsedan. Vi köpte en liten hästgård och har fyllt alla boxarna med höns istället.
Antwerpen, Araucana, Barnevelder, Blomme, Dvärgkockin, Faverolle, Isbar, Lohman, Maran, Minorka, Silkeshöns och Sussexhöns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser