Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ang Agda i busken  (läst 1010 gånger)

kaia

ang Agda i busken
« skrivet: 01 okt-07 kl 16:06 »
Agda som jag skrev om tidigare, som var försvunnen en kväll men återfanns välbehållen i syrenen, verkar vara fast besluten att bli en vildhöna. Varje kväll numera får vi lyfta ner henne från hennes favoritgren i fläderbusken och bära in henne i hönshuset. Leta rätt på henne slipper vi, för hon har hittat en gren där hon sitter vareviga kväll och ser varje gång lika förnärmad ut när vi krånglar ner henne och bär henne till hennes kompisar som lydigt halvsover på sina pinnar.
Man vill ju inte ha sin vackraste höna uppäten av otäcka nattjagande rovdjur av diverse sorter, så vi bär in henne trots att hon verkar missbelåten med arrangemanget.

Sally

Re:ang Agda i busken
« Svar #1 skrivet: 01 okt-07 kl 18:08 »
Jag höll på så i säkert 4 mån med ett helt gäng unghöns...Det tog tid, men till slut fattade de galoppen.

Sally
Går det...så går det!

Lena A

Re:ang Agda i busken
« Svar #2 skrivet: 01 okt-07 kl 21:47 »
Jag fick lyfta upp min Fifi på pinnen i nästan ett år innan hon fattade vad de var till för!  ;D Hon satt i och för sig på golvet inne i hönshuset och inte utomhus men ändå. :-\

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser