Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Agda på vift  (läst 1049 gånger)

kaia

Agda på vift
« skrivet: 19 sep-07 kl 17:23 »
Förra veckan köpte jag fyra hönor till min lilla flock. De har trivts bra ihop och igår släppte vi ut dem ur hönsgården tillsammans med de andra under dagen. På kvällen var vackra Agda borta!
Vi letade och letade och letade och letade. Sen gav vi upp och efter det letade vi igen. När vi skulle till att ge upp slutgiltigt säger min sambo "men... Där sitter hon ju!"
Två meter upp i syrenen på en liten tanig kvist satt hon och stirrade yrvaket på oss och våra ficklampor. Lilla vännen, hur kom hon på tanken att flaxa ditupp i stället för att gå med de andra in i hönsahuset? Hon var ju i alla fall smart som satte sig så högt, för hon hade väl inte blivit tagen av räven precis, på den höjden. Fast en mink kanske hade kunnat klättra upp?
Vi är i alla fall glada att hon kom till rätta, vackra guldbruna hönshjärnan.

Lena A

Re:Agda på vift
« Svar #1 skrivet: 19 sep-07 kl 17:53 »
Vilken tur att ni hittade Agda.  :)

Kan det vara så att Agda blev skrämd av något, så att hon inte vågade gå in med de andra? Jag skulle hålla dem inne någon dag till, så att hon säkert vet var hon ska sitta på natten.

Det tog ett bra tag för en av mina hönor att fatta att hon skulle sitta på pinnen på natten. Hon gick in i hönshuset men att hoppa upp på pinnen visade sig vara "överkurs".   ;) När hon väl hittade pinnen, ville hon inte hoppa ner.  ???

Att ha höns är roligt!  ;D

ela84

Re:Agda på vift
« Svar #2 skrivet: 19 sep-07 kl 18:04 »
Skönt att ni hittade henne.
Min Pullan va likadan förut, hon hadde en gran jag fick hämta hennen i varje kväll.
Nu flaxar Blomman upp på vedbotaket när tupparna blif för jobbiga och dom har inte fattar hur dom ska komma upp än.
Dar dyslexi
Fånga dagen med ett leende

Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser