Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka färger får Myskankor ha?  (läst 1422 gånger)

sallyomolly

• Gäst
Vilka färger får Myskankor ha?
« skrivet: 17 sep-07 kl 21:46 »
Finns myskanka i?

sallyomolly

• Gäst
Re:I vilka färger
« Svar #1 skrivet: 17 sep-07 kl 22:55 »
Undrade nämligen om nån hade brun?

Paulina

« Svar #2 skrivet: 18 sep-07 kl 21:47 »
Det står i den Skandinaviska rasstandarden vilka färger som är "tillåtna" på alla ankor, gäss, kalkoner och höns. Du kan beställa den från SRF´s förlagsartiklar. Där står ju även hur de ska se ut mm.

Anna

• -
« Svar #3 skrivet: 18 sep-07 kl 22:18 »
Tittar i min standard och där står det under färgvarianter:
vita, svarta, pärlgrå, vita med svart hjässa, viltfärgadeblå/viltfärgade, brokiga.
Där finns ju inte bilder så jag vet inte riktigt hur färgerna ser ut. Sen är det ju inte säkert att nå'n i Sverige har dem. Min standard är några år så andra färger kan ha tillkommit.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

brantas

• www.brantas.se
    • Halland
    • brantas
« Svar #4 skrivet: 19 sep-07 kl 06:44 »
jag ska se om jag får tummen ur och gå ut ochn ta kort på min ena ankdal, men hon ruggar nu, så hon är int så vacker...... men hon har lite skiftningar i brunt...
Planerar Hönsbytardag i Väröbacka den 20/4 mer info på www.brantas.se
ALLA är välkomna !

Hönsmamma

« Svar #5 skrivet: 19 sep-07 kl 08:36 »
Ute i europa finns mysken även i helbrunt eller choklad.
Såg dem på europa-mässan i tyskland i december dom var jätte läckra.
Jag & gubben har bland annat: Ancona, Araucana, Australorp, Brahma, Brakel, Faverolle, Friesen, Fönix, Hollende hoens, Holländska Vithättor, Isbar, Jersey Jätte, Kochin, Lohmann, Maran, Millie Fleur, Silke, Svarthöns,Sussex, Wyandotte,
Mysk-ankor och Kinesiska knölgås, Amerikansk gul gås och katte

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser