Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många höns får man ha?  (läst 10152 gånger)

Strajder

• Aspegården
SV: Hur många höns får man ha?
« Svar #20 skrivet: 25 okt-08 kl 17:16 »
Från årsskiftet blir det länsstyrelsen som gör inspektionerna. Då blir även inspektionen också kostnadsfri! Om det är anmärkningar som föranleder återbesök så får man betala för återbesöken. Vi har ju redan tidigare sett att förprövningsavgiften för djurstallar har tagits bort. Som systemet fungerat hittills har det ju varit de skötsamma som betalat djurskyddsinspektionerna och de som fuskat eller misskött sina djur har ibland klarat sig undan kostnaden. Nu verkar det dock bli ändring på det!

Kommunerna hade en mycket ojämn kvalité på inspektionerna och det förorsakade ofta irritation. Det som ligger kvar hos kommunen är gödselhantering. Kommunen har alltid kunnat göra spontana inspektioner vare sig man anmäler eller inte. Ibland är det störda grannar som "påminner" kommunen om att en viss djurägare kanske borde få besök.

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Hur många höns får man ha?
« Svar #21 skrivet: 25 okt-08 kl 19:55 »
Det dröjde ungefär ett halvår, sedan fick jag ett utdrag från Jordbruksverket med ett produktionsplatsnummer. Kapacitet 30 höns, skaffar jag fler får jag väl komplettera uppgifterna!

Får man olika produktionsplatsnumre för höns och får t e x eller är det detsamma numret?
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Dela detta:

* Inloggade just nu

668 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser