Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min hund är död!  (läst 2298 gånger)

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
Min hund är död!
« skrivet: 16 sep-07 kl 23:04 »
Min älskade kloka vackra hund är död. Någon körde på henne och lämnade hjärtlöst platsen. Hon kämpade sig in i en dunge och dog där ensam och övergiven. Hur kan man göra så? Varför ringer man inte på i huset och säger till?

Jag klandrar mig själv också, jag är alltid hemma men just då var jag inte det. Vår andra nyinköpta hund visste jag kunde öppna dörrar, varför låste jag inte? Nu öppnade han dörren och de kunde gå ut.

I ett dygn var hon borta. Som vi har letat och ropat, satt upp lappar, ringt polisen men hoppet hade man kvar. Så hittas hon kall och stel, lite blod i örat och på halsen men annars fin och vacker.

Sorgen går inte att beskriva, min vän och dagliga sällskap är borta för evigt. Kunde hon ha räddats om man kört henne direkt till veterinär? Tankarna virvlar i huvudet. Detta är den värsta dagen jag varit med om.

Anette
« Senast ändrad: 16 sep-07 kl 23:10 av Anette »
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

Alva

• Gäst
Re:Min hund är död!
« Svar #1 skrivet: 16 sep-07 kl 23:20 »
Åh, stackars dig ! :'(

Gugge (klehr65)

• -
« Svar #2 skrivet: 16 sep-07 kl 23:38 »
 :'( Jag känner verkligen med dej och blev så ledsen då jag läste ditt inlägg :'( Har en stor klump i bröstet :'(
Och så blir jag så jäkla förbannad på dessa hjärtlösa människor som bara kör vidare >:(Inte en tanke på att det är en kär familjemedlem ....
Kram på dej / Gugge

åsnemor

• lever på landet och renoverar sin drömkåk
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 17 sep-07 kl 05:57 »
det som drabbat dig är min värsta mardröm...
blir så ledsen för din skull.
klandra inte dig själv, det var en olycka och det kunde ha hänt vem som helst,
säger jag.
men samtidigt så vet jag att jag hade reagerat precis som du :-[
försök att tänka på den fina tid som ni hade tillsammans för nu lider hon inte mer.
jag var närvarande när min katt blev påkörd.
bilisten stannade direkt. hon var förtvivlad och ville köra oss till veterinären men jag sa direkt att det var försent.
det tog 10 sekunder och så var han död.
förhoppningsvis så gick det lika fort för henne. kanske stannade bilisten till och konstaterade att han ingenting kunde göra, att det redan var försent  :-\

amarantus

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 17 sep-07 kl 08:31 »
 :'( Stackars dig och din hund...

Man är så maktlös när ngt sådant händer och klandrar sig själv för allt!

Inatt när jag kom ner vid 03.00 så låg en av mina papegojor död och jag fick så ont i hjärtat och undrar vad jag kunde gjort annorlunda :-\

Hon var visserligen gammal men såg igår att hon var uppburrad och tyst så jag tog och la henne i en liten bur med ett gott täcke o värmelampa över för säkerhetsskull men men det gick inte vägen...

Ingen förstår vilka känslor man får till ett djur som inga har el hur ???

Att se liv födas och dö är stora känslosvallningar på gott o ont :-*

Lena A

« Svar #5 skrivet: 17 sep-07 kl 08:58 »
Anette, vi är många som lider med dig och förstår vad du går igenom. Att din vän/hund dog på det här tråkiga sättet gör det naturligtvis värre.  :'(
« Senast ändrad: 17 sep-07 kl 08:59 av Lena A »

Margit

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 17 sep-07 kl 09:41 »
Ja, usch vad tragiskt  :'( så ledsamt. Känner med dig.

Hjärtlösa människa som körde på henne, det minsta man kan göra är väl att försöka få tag på ägaren...eller åtminstone lämna hunden till en polisstation.  >:(
På ett sätt var det väl skönt att ni hittade henne - även om det är otäckt, för då behöver du inte grubbla över vad som hänt.
Jag har precis varit i Värmland och släppt min älghund för träning, 8 st. hundar har blivit tagna av varg de senaste två veckorna ganska nära mitt jaktvårdsområde :o :o det är ju en familjemedlem man mister... :'( det var nästan så jag inte vågade släppa lös henne.

Anette

• Bor på landet i Skåne
    • Skåne
    • Solgläntan, livet på en gård
« Svar #7 skrivet: 17 sep-07 kl 23:28 »
Tack för tröstande ord. Hon fick en fin begravning idag. :'(

Man vet inte hur mycket man saknar ett djur förrän det är borta. Pussa och krama era älskade djur, pyssla om dem lite extra (människorna också för den delen). På några sekunder kan man förlora dem, då är allt försent.

Anette
« Senast ändrad: 17 sep-07 kl 23:30 av Anette »
...when the last individual of a race of living things breathes no more, another heaven and another earth must pass before such a one can be again.

William Beebe

kattanna

• Ha en bra dag!
    • Välkomen
« Svar #8 skrivet: 20 sep-07 kl 17:17 »
Sörj inte för hon är borta
glädjs för att hon har fått leva.
Minns dom stunderna blott.
Älskar katter har 8. 3 hundar och tuppen Ove hönan Agda hönan Carina med 3 vita hönor och lille Hönan Gullefjuni 6 karpar i inomhusdamm Hoppsan som äter ur handen Kal Ada Beda Rosa Guldis 2 scalarer Bertil och Elsaoch två malar

Elektra

« Svar #9 skrivet: 23 sep-07 kl 10:25 »
Usch så tragiskt att läsa och F*n ta alla som inte stannar när de kör på ett djur, vilt eller tamt. >:( Jag hoppas att hon inte led allt för mycket och att ni har många vackra minnen att trösta er med. :'(
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #10 skrivet: 29 sep-07 kl 16:33 »
Känner med dig i sorgen Anette, vet hur det känns att missta en vän så, har varit med om de 3 gånger  :'(
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Norrsken

• -
« Svar #11 skrivet: 29 sep-07 kl 16:48 »
Fy tusan >:( >:( :'( Vilken mardröm Känner med dig!! Fattar inte att man inte tillkallar hjälp om man råkar köra på ett djur >:(
Minns när jag ramlade av min häst, och han sprang hem, varav en liten bit längs en trafikerad väg. Gud va rädd jag var att jag skulle hitta honom i diket.. Jag hade inte kunnat sluta anklaga mig själv då. Drog inte åt sadelgjorden ordentligt, sadeln gled runt, och han fick panik när den hamnade under magen.. Lyckligtvis stod han i sin box när jag kom springande.
If we don't take care of the earth, earth will take care of us

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #12 skrivet: 29 sep-07 kl 21:31 »
Fy tusan >:( >:( :'( Vilken mardröm Känner med dig!! Fattar inte att man inte tillkallar hjälp om man råkar köra på ett djur >:(
Minns när jag ramlade av min häst, och han sprang hem, varav en liten bit längs en trafikerad väg. Gud va rädd jag var att jag skulle hitta honom i diket.. Jag hade inte kunnat sluta anklaga mig själv då. Drog inte åt sadelgjorden ordentligt, sadeln gled runt, och han fick panik när den hamnade under magen.. Lyckligtvis stod han i sin box när jag kom springande.
Usch har varit med om nåt liknande..jag föll av mitt i ett vass område så min medryttare kunde inte hitta mig, hästen hittades och fångades in i byn och hann hem i stallet innan jag hittat ut ur vassen och klargjort att jag levde. Panik och kaos men hästen mådde bra tack o lov. Fick böna och be för att få låna honom efter det  :-\

Körde för många år sen nästan på en hund som flög över staketet och studsade på min motorhuv i 80km i timmen, hunden klara sig utan en skråma men det värsta var ägarnas svar när jag tvärnitade och gick in och sa till "äsch,det är inte första gången hon gör så"  :-\
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #13 skrivet: 15 okt-07 kl 23:44 »
Vad snäll hon ser ut på bilderna!  Och bilisten ...  Man blir så ...  Ja, det blir man!!!   :-X >:( :-X :-X :(
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SarLa

• Stundtals kreativ, känslomagnet.
    • Västergötland
« Svar #14 skrivet: 16 okt-07 kl 19:57 »
jag beklagar sorgen Anette
Irrationellt tänkande, Stundtals kreativ konstnärssjäl. Koffeinist med svaga njurar o flackande blick

KackeliKajsa

• djurälskare (:
« Svar #15 skrivet: 22 okt-07 kl 19:07 »
Jag känner med dig Anette! :'(  Min väns hund blev på körd för några månader sen, jag kände hunden jag med och det var hämst. :'(

majsorm

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 23 okt-07 kl 08:51 »
Jag skänker varma tankar till dig.

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #17 skrivet: 27 okt-07 kl 02:00 »
 :'(
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

birgit

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 29 okt-07 kl 07:26 »
Tråkigt att bli av med en hund så. Det blir så många frågetecken som aldrig besvaras.
Däremot är jag inte säker på att de som körde på hunden "smet".
De flesta djur har ju en överlevnadsinstinkt och fortsätter springa. Var det sedan mörkt och vegetation runt vägen, så kanske de letade efter vad som sprang på bilen. Hittar man inget åker man nog vidare. Tror få människor fortsätter när de sett att de kört på en hund. :(

pima

• Bor på en liten gård med min man och 2 barn.
    • Södermanland
    • Gård Jakobsberg
« Svar #19 skrivet: 29 okt-07 kl 11:17 »
Vilket hemskt sätt att mista ett djur på.   :(
Beklagar! *kram*

Min bror fick ena katten påkörd, bilisten smet också, utan att meddela min brors familj om vad som hänt. De hittade katten i diken sen...

Inget är så jobbigt som ovisshet.
Man vill veta vad som hänt så man kan sörja ordentligt.

Det värsta är att det verkar finnas en hel del människor som kan smita ifrån en påkörning...

En bekants bror blev påkörd är han cyklade, undandragen till sidan (bakom ett plank så han inte syntes från vägen) och lämnad där att dö... bilisten bara åkte vidare sen!!!  :o
Som tur var hade den påkörda en mobil och tuppade inte av, trots sin brutna nacke, så han kunde ringa efter hjälp...

Många människor är hemska och har inget hjärta i kroppen!!  :'(

Vissa gasar ju lite extra förbi en ifall man rider längs vägen, även om man har ett barn med på en ponny!!

Finns många som inte bryr sig eller TÄNKER...  >:(
Strävar efter att bli självförsörjande på i första hand mat.
Söker någon händig, likasinnad som vill bo i en liten enkel stuga på gården och hjälpa mig förverkliga min dröm.

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser