Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fåruppfödning i stor skala  (läst 1976 gånger)

Ullaochtova

• Gäst
Fåruppfödning i stor skala
« skrivet: 04 sep-07 kl 22:22 »
Hej, jag undrar varför någonstans i sverige som man föder upp pälsfår i stor skala. I somras besökte jag nämligen en liten ekologiskgård i Wales som hade får, men är nu nyfiken på hur det går till i stor skala.

Jag bor i södra Sverige, helst skulle de vara bra om uppfödarna hade sina gårdar här vid.

Charlotte

• -
Re:Fåruppfödning i stor skala
« Svar #1 skrivet: 05 sep-07 kl 07:34 »
 Här är ett ställe som nog kan vara värt att besöka:
http://www.ostroofarfarm.com/
 Dom har ju hela kedjan från uppfödning till slakt och hantverk.
Jag har inte varit där själv men sett en föreläsning med paret. Dom verkade vara helt otroligt driftiga och påhittiga företagare, jättebra inspiration!
                      Mvh
                  Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Henning

« Svar #2 skrivet: 05 sep-07 kl 07:35 »
Du får ett PM med lite tips.

Killbilly

• Capital N Ranch
« Svar #3 skrivet: 05 sep-07 kl 09:14 »
Öströö fårfarm er et imponerene sted.
Avla stedet et besøk i sommer for å få nye ideer.
Og det fikk jeg.
Virkelig vært et besøk.

Martin S

« Svar #4 skrivet: 05 sep-07 kl 09:19 »
I Skåne finns bl.a. Havängslamm på Ravlunda skjutfält med 900 tackor av fram för allt pälsfår.
Ekologiska uppfödare i skåne har bildat "gröna lammet" med än så länge 9 större och mellanstora  producenter med olika raser. På deras hemsida finns kontaktinformation til varje producent.
http://www.gronalammet.se/?pid=5
« Senast ändrad: 05 sep-07 kl 09:20 av Martin S »
Dansk invandrare sedan 2000. Inte helt felfri svenska, men jag försöker... Har haft värmlandsfår i Skåne sedan 2005.

Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser