Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försäkring eller inte  (läst 6603 gånger)

Sharon

• Gäst
Re:Försäkring eller inte
« Svar #20 skrivet: 28 sep-07 kl 19:19 »
Jag har tack-och-lov mina djur försäkrade! Mitt varmblod slet för två år sedan av en sträcksena. Det gick sammanlagt på 40 000 ca. Vi betalade väl nära hälften, då bandage och mediciner inte ingick. Bara bandagen gick på 150 kr styck och dem bytte vi varannan dag i början, därefter var tredje! De flesta tyckte vi var galna som inte tog bort henne, men lite mer än ett halvår efteråt var hon helt återställd. Utan försäkring hade vi inte klarat detta.
Hunden har opererats och med veterinärbesöken innan operationen har det gått på 28 000 hittills......då har vi inte fått svar på biopsierna, så vi vet inte vad hon lider av ännu.
Jag har också varit i valet och kvalet, men händer något de första åren man har djuren, har man absolut inte hunnit spara ihop dessa pengar som det talas om att en försäkring går på under djurens livstid.
För att försäkra sig om att man kan rädda sitt djur, tror jag en försäkring är att föredra. Jag vill inte att pengar ska avgöra om mina djur får leva eller dö av en åkomma som är lätt att åtgärda.
Tips - på en del djursjukhus finns humankonto där man kan dela upp betalningen räntefritt på ett år. Bra om man inte har försäkring.

Elektra

« Svar #21 skrivet: 29 sep-07 kl 12:38 »
Jo visst är det så............men när man inte kommer upp i några större belopp,medeciner betalas normalt inte av försäkringen vad jag vet.Det är den delen som blir dyrast i alla fall för mig.

Körven
Det beror på vad du har för försäkring, mina hästar är försäkrade med utökad veterinärvård där både medicin och ambulans ingår. 8)
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

Körven

• Värmland
« Svar #22 skrivet: 30 sep-07 kl 17:21 »
När jag gick i skolan och läste Författning,var det en lärare som sade angående försäkringsbolag,ta det försäkringsbolag som har det minsta och minst flotta huset.För det är du som kund som får betala.Varför skall ett försäkringsbolag ha ett palatsliknande hus,samma gäller banker.Vid en skadereglering så är det väll mer regel att försäkringsbolagen försöker lura och komma med påstående och värderingar som är oriktiga.Men skulle du som kund lura försäkringsbolaget,då jädrar är det helt andra lagar som gäller.

Körven
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
« Svar #23 skrivet: 30 sep-07 kl 22:27 »
Jo visst är det så............men när man inte kommer upp i några större belopp,medeciner betalas normalt inte av försäkringen vad jag vet.Det är den delen som blir dyrast i alla fall för mig.

Körven

Det är därför man har utökad vetrinärvård, ersätter även mediciner och är inte enormt dyrt.

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #24 skrivet: 30 sep-07 kl 22:32 »
När jag gick i skolan och läste Författning,var det en lärare som sade angående försäkringsbolag,ta det försäkringsbolag som har det minsta och minst flotta huset.För det är du som kund som får betala.Varför skall ett försäkringsbolag ha ett palatsliknande hus,samma gäller banker.Vid en skadereglering så är det väll mer regel att försäkringsbolagen försöker lura och komma med påstående och värderingar som är oriktiga.Men skulle du som kund lura försäkringsbolaget,då jädrar är det helt andra lagar som gäller.

Körven

Tja, om försäkringsbolaget äger huset så betalar det antagligen mindre hyra än annars. En bra devis att gå efter är att kolla om bolaget är kundägt eller ägt av aktieägare, är det kundägt betalas återbäringar ut på ev. vinst.
När man väljer försäkringsbolag ska man också höra runt med andra om hur ryktet är ang. skaderegleringen. En god skadereglering är definitivt värd en ngt dyrare premie. Personligen har jag aldrig någonsin blivit lurad vid en skadereglering, de har tvärtom varit mer än generösa både när det gäller skador på häst och person. Jag har däremot mött människor som med vett och vilja lurat försäkringsbolaget, det är det som höjer premierna för oss andra.....

Falin

• -
« Svar #25 skrivet: 01 okt-07 kl 19:52 »
Tja, om försäkringsbolaget äger huset så betalar det antagligen mindre hyra än annars. En bra devis att gå efter är att kolla om bolaget är kundägt eller ägt av aktieägare, är det kundägt betalas återbäringar ut på ev. vinst.
När man väljer försäkringsbolag ska man också höra runt med andra om hur ryktet är ang. skaderegleringen. En god skadereglering är definitivt värd en ngt dyrare premie. Personligen har jag aldrig någonsin blivit lurad vid en skadereglering, de har tvärtom varit mer än generösa både när det gäller skador på häst och person. Jag har däremot mött människor som med vett och vilja lurat försäkringsbolaget, det är det som höjer premierna för oss andra.....

Ett riktigt, riktigt bra inlägg! Väl talat.

Körven

• Värmland
« Svar #26 skrivet: 02 okt-07 kl 10:33 »
Ett riktigt, riktigt bra inlägg! Väl talat.
Är du ombud för något försäkringsbolag?

Körven

Elektra

« Svar #27 skrivet: 04 okt-07 kl 20:47 »
Sysslar du med konsumentfrågor?
"Djur dödar inte för nöjes skull.
Endast människan finner nöje i att tortera och döda andra varelser."

Körven

• Värmland
« Svar #28 skrivet: 05 okt-07 kl 10:55 »
Sysslar du med konsumentfrågor?
Nä.....Men ett palatsliknande hus i stadens centrum,är inte billigt även om man äger det.Det skulle utan tvekan vara billigare att inhysa kontoret i en enklare byggning utanför stadskärnan.

Körven

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #29 skrivet: 05 okt-07 kl 22:17 »
Det beror helt på när det är köpt.

Körven

• Värmland
« Svar #30 skrivet: 08 okt-07 kl 19:48 »
Det beror helt på när det är köpt.
Visst gör det så..................Men vad skulle ett hus på utsidan av stadskärnan kostat då?

Körven

Falin

• -
« Svar #31 skrivet: 08 okt-07 kl 20:50 »
Är du ombud för något försäkringsbolag?

Körven

Nej. Hurså?

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #32 skrivet: 08 okt-07 kl 22:03 »
Visst gör det så..................Men vad skulle ett hus på utsidan av stadskärnan kostat då?

Körven

Det hade antagligen inte varit lika intressant eftersom
a. utsidan av stadskärnan DÅ är kanske insidan av stadskärnan NU.
b. investeringen av att köpa ett "fint" hus betalar antagligen igen sig rejält både ifråga om hyra samt att huset skulle vara värt betydligt mer om man av någon anledning skulle sälja.
c. Fördelen med att ha kontor i stadskärnan är att det är tillgängligt även för icke bilburna etc.

Körven

• Värmland
« Svar #33 skrivet: 09 okt-07 kl 12:02 »
Det hade antagligen inte varit lika intressant eftersom
a. utsidan av stadskärnan DÅ är kanske insidan av stadskärnan NU.
b. investeringen av att köpa ett "fint" hus betalar antagligen igen sig rejält både ifråga om hyra samt att huset skulle vara värt betydligt mer om man av någon anledning skulle sälja.
c. Fördelen med att ha kontor i stadskärnan är att det är tillgängligt även för icke bilburna etc.

Jag förmodar att du tänker på Skandias personal,som inte skall få så långt att gå från Strandvägen och till huvudkontoret.
                            Körven

Sar

• hvilaro.blogspot.com
« Svar #34 skrivet: 09 okt-07 kl 14:39 »
Jag tänker inte på något speciellt bolag eller i någon speciell stad. Tillgängligheten är väl främst för kundernas skull.

Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 2 användare
Hantverkare92, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser