Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sopberget växer!!  (läst 8585 gånger)

Morran

• Gäst
Re:sopberget växer!!
« Svar #40 skrivet: 21 sep-07 kl 12:29 »
Möjligheten att lämna förpackningarna finns fortfarande i de flesta affärer (i alla fall de jag handlar i) men folk verkar inte lika intresserade längre (tunnorna har på sin höjd ett par tandkrämskartonger på botten).
Det går ju "mode" i miljöhänsyn också så jag antar att det har blivit omodernt att protestera mot onödiga förpackningar  ::)

Tehanu

« Svar #41 skrivet: 21 sep-07 kl 18:37 »
 ;D nej, att få paljetter i baken låter verkligen inget vidare..

jag gillar som sagt många av deras grejor fast jag undviker alla glitterprodukter, för jag tycker det är hemskt onödigt att spola ned små plast- eller metallbitar i avloppet!

Det här med att läna tillbaka förpackningar tror jag är en fantastisk idé! Speciellt alla de där innerförpackningarna som är helt onödiga... Om handeln dränks i dem så kan de ju kanske vinna på att inte ta in varor som är överförpackade..  kan man hoppas iallafall  :-\

Magda

• Västerbottens kustland
    • Västerbotten
    • Fru Magdas
« Svar #42 skrivet: 23 sep-07 kl 10:15 »
Problemet med att lämna ytterförpackningen på ica är att man då lämnar all information också där. Ursprung, näringsinnehåll, telnummret man ska ringa när man ska klaga. Men på varor man köper ofta går det ju bra för då har man väl redan informationen. Bra att bli påmind, jag har inte gjort det på länge.
Fru Magda bor på en gård i Västerbottens kustland med make och tre barn. Lite djur och stora odlingar. Odlar för avsalu med start sommaren 2012. Bloggar på http://blog.frumagdas.se Följ mig gärna på facebook, http://www.facebook.com/frumagdas

Fritzious

SV: sopberget växer!!
« Svar #43 skrivet: 28 apr-08 kl 22:23 »
Tänkte bara påpeka att det är många som sätter upp skyltar med texten "Ingen reklam, tack! Men gärna IKEA-katalogen". Är ju en bra kompromiss.

Om det där med toalettpapper och det där. I många länder har man ju en liten slang så man kan spola sig ren istället. Är ju onekligen mer hygieniskt och man slipper toalettpapper. Skulle inte det vara något att införa i Sverige?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Re:sopberget växer!!
« Svar #44 skrivet: 05 jun-08 kl 10:55 »
Det är godare med kolsyrat, och drygare.
Jag brukar inte köpa vatten tidigare, men i år har det hänt ibland att jag köpt smaksatt vatten istället för t ex cola.
Bara naturliga tillsatser.
Ska man klaga på bryggerierna så ska man inte bara peka ut vattnet, då ska man hacka på läsk och öl också.

Man kan ju kolsyra kranvattnet med en Soda stream aparat .
Vi har en sån hemma o det funkar super o är billigt .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

751 gäster, 1 användare
RickardR

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser