Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bygga om magasin  (läst 1424 gånger)

max

• Gäst
bygga om magasin
« skrivet: 09 aug-07 kl 10:04 »
hej söker ideer om att bygga om ett  magasin till bostad  idag finns  betong golv 80 %

och ler golv rest vi vill bygga med isolerat golv så gärna att de kommer upp en bit från nuvarande jag tänker i början ett rum stort sådant  ja deblir över hundra km2
samt på vintern står detta hus kallt .  noll värme .  

Vår tanke är få tag i billiga sleepers  men de kanske inte finns några .
så om någon har ideer så  välkomen  
mvh

max

Potatisblomma

• Södermanland
Re:bygga om magasin
« Svar #1 skrivet: 15 aug-07 kl 00:42 »
Har du blivit inspirerad av Sommartorpet?  ;)

Såg en annons om slipers på http://begmarknad.maskinnet.se/

Vet inte om det var ett bra pris eller ej...
Landsflykting i storstan...

TW

• Finland
« Svar #2 skrivet: 15 aug-07 kl 07:19 »
Inte tänker du väl använda kreosotimpregnerade järnvägssyllar till någonting inomhus?!!!!!
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Anders E

• -
    • Ljusvision
« Svar #3 skrivet: 15 aug-07 kl 13:53 »
Annonsera på blocket efter gammalt timmer, borde finnas en hel del med tanke på alla lador som försvinner. Det finns även sliper av ek som jag inte tror är kreosotimpregnerade.
Att annonsera efter byggmaterial brukar ge bra respons om man är beredd att lappa och bygga upp egna dimensioner. Det finns många privatpersoner som har mindre partier som de vill bli av med för en billig peng.

Dela detta:

* Inloggade just nu

535 gäster, 3 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser