tillbaka.
Låter underbart härligt - men vad är det du pratar om... "badar i trädgårdslandet" - vilket trädgårdsland

Då jag tittar där mitt trädgårdsland ligger ser jag bara ½ meter snö

Den här årstiden märks nog skillnaderna mellan de olika delarna av vårt långa land allra mest. Jasså har ni barmark redan, vad härligt. Vi får vänta en månad till innan hönsen har något trädgårdsland att bada i och jag antar att t.ex. Susanne längst upp i Sverige får vänta ytterligare en månad innan de har barmark.
Ja, visst är det härligt med vår - det är så ljust och solen skiner så jag inte vill vara inne MEN mina höns vill. De står på tröskeln och tittar längtansfullt ut men det vita på marken är kallt och de påstår att det inte går att gå på. Livat i holken är det dock även här /inomhus/ Två av mina hönor har kläckt fram årets första kullar och snart ska jag återuppta sökningarna efter gampärhönsägg så kanske min "munk" kan få en fru.
- Hönshönorna blir inte ett dugg charmade av att han nyper dem i nacken och inte heller hönsmammorna då de kom ut på golvet med sina små och han försökte upprätthålla "ordningen" genom att jaga tillbaka dem till redena igen