Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grisar - bildtråd igen..  (läst 25190 gånger)

Lycka

• Ångermanland
SV: Grisar - bildtråd igen..
« Svar #100 skrivet: 29 aug-08 kl 14:54 »
Oh vad glad jag blev  !!!När jag tittat på alla grisar ;D
Hedemorahöns

kaeler

« Svar #101 skrivet: 29 aug-08 kl 16:24 »
Ozzy! Härligt namn på en härlig gris. :)
Bor i Vitå med min sambo , våra två tonåringar och mina
minigrisar Fabbe, Julius och Herman

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #102 skrivet: 03 sep-08 kl 10:55 »
Jag tänkte visa en hel hög med bilder, då det hänt mycket i våran grisflock! Edith har avlivats då hon var så fruktansvärt nervös att varje kontakt med oss blev ett stressmoment som smittade av sig på övriga... Vår lilla Mathilda fick avlivas akut efter att ha blivit biten av två hundar som punkterade hennes små lungor...  :'(

Grisfamiljen har därför utökats med två nya personligheter.

Det här är Gertrud, 4 år gammal, fd avelssugga hos Gris-Eva. Gertrud är en riktig kärring  ;D Allt ska ske på hennes vilkor. Hon är jättekelig när hon är på det humöret, ett surkart och enstöring när hon känner så. 40kg tung efter bantning, en regäl madam!  ;D

Här ihop med Majken som numera är en tam och klappvänlig liten tjej!

Nästa nykomling är Hugo, en liten kastrat på snart 4 månader, också han från Gris-Eva. Hugo blev Hampus nya sällskap snart efter Mathildas bortgång. Hugo är våran lille fuling, han är faktiskt ingen vacker gris... Men han är helt fantastiskt go! Lugn, kelig, social... Mer finns inte att önska!

Här tillsammans med hampus snart 5mån, och våran dotter:

Till sist lite bilder på min bebis Hampus, som nu är snart 5 mån och närmar sig 8kg!

"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

Mmmm

• Övriga världen
« Svar #103 skrivet: 10 sep-08 kl 19:21 »
Vad fina de är Anna-panna! Belles färg har verkligen förändrats, hon var ju nästan rävröd förut.

Blir jättenyfiken på det här med färger på grisarna (är sedan innan ganska insnöad på bl a kaninfärger... :-[).

Tittar särskilt på bilderna på Anna-Pannas lilla rävröda gris Belle från när hon var liten och sedan när hon var vuxen - grisen är så klart jättefin fortfarande, men vuxenfärgen är betydligt mindre iögonfallande.
Bilderna i nedanstående inlägg:
Kulting
Och är kommer vår söta gylta, Belle, med finfin gräsmage ;-).

Det får mig att undra om alla röda/rödbruna grisar byter färg när de blir äldre??

Tänker lite på vildsvinen t ex med sina randiga ungar som blir helt annorlunda när de blir stora, och på de röd/svartfläckiga linderödarna som, iallafall vad jag sett, blir smutsbruna och nästan utan fläckar när de blir vuxna.

Funkar det likadant på alla andra grisraser också?
Finns det någon sida med grisfärger/genetik? Jag har inte lyckats hitta någon.

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #104 skrivet: 09 feb-09 kl 16:16 »
Dax att uppdatera den här tråden med lite grisbilder igen! smkillarna växer!

Hampus 10mån, 9kg

Hugo 9mån, 12kg

Å så en bild på surtant Gertrud som blir kliad på goa magen! Syns inte så mkt, men...  ;D

"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

40+

• Våran "lilla" Ida
« Svar #105 skrivet: 25 feb-09 kl 17:42 »
Våran "minigris" Ida  ;D
Nybliven gårdsägare

40+

• Våran "lilla" Ida
« Svar #106 skrivet: 04 mar-09 kl 22:13 »
Här kommer våra nya sötnosar  :-[ ;D Asta och Arnold Visst är dom underbara ;D
Nybliven gårdsägare

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #107 skrivet: 05 mar-09 kl 07:34 »
Jättefina!

klintan_36

« Svar #108 skrivet: 14 mar-09 kl 18:53 »
Måste lägga in mina söta killar:

färnevik

• inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
« Svar #109 skrivet: 19 mar-09 kl 07:51 »
De är jättesöta! Härligt att Loa/Melker fick ett nytt hem!

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #110 skrivet: 30 apr-09 kl 17:17 »
Nu är det här inte min gris men den är ovanligt söt.

http://www.expressen.se/husdjur/1.1550422/ba-ba-vita-gris

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #111 skrivet: 01 maj-09 kl 23:47 »
Den här bilden på vår Daisy tycker jag är såå fin.. av den duktiga fotografen Bente (Levnadsglad)..
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Bia

« Svar #112 skrivet: 18 maj-09 kl 22:26 »
Den här bilden på vår Daisy tycker jag är såå fin.. av den duktiga fotografen Bente (Levnadsglad)..
Socker söt  ;D
Bor på en stor gård med hundar hästar höns man & barn.

AnnaPanna_is_back

« Svar #113 skrivet: 15 jun-09 kl 08:35 »
Lite bilder på mina 1-veckor gamla kultingar!
Mer bilder och info på min blogg, www.anna-forsberg.se

ome

• Småland
« Svar #114 skrivet: 26 jun-09 kl 20:31 »
Frasse våran lilla kastrat på 1 år..
Otroligt social och kelsjuk gris.. älskar att få stå i centrum. säkert därför han är så glad i att  under en dag följa med till ett äldreboende här i stan och hälsa på hos pensionärerna.. :)

sen har vi våran 2 åriga sugga Matilda.. stor som ett hus men ett hjärta av guld..
svårt för nya att komma henne nära inpå.. är alltid på sin vakt mot främlingar.. men när man väl lärt känna henne och hon har skapat ett förtroende och tillit. så är hon svår att glömma..
sur och tvär när han inte får som hon vill. en bestämd dam med andra ord.. men ack så go och charmig ändå..
MiniGrisar, Katter, Ko och höns av raserna brahma, silkes.

mli79

• Skåne
« Svar #115 skrivet: 11 jul-09 kl 22:50 »

Här kommer nya bilder på mina minigrisar. Kanske inte den bästa fotokvalitén, blir lätt så när katter kissar ner hela kameran  >:(

Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
« Svar #116 skrivet: 27 okt-09 kl 15:32 »
Våra små linderödare Rambo och Francine.
http://www.isglass.net/filer/IMG_0766.JPG
Hej alla Alternativa!!
Vi är ett ungt par på 35 o 30 som bor  på gård i VG.
På väg mot äventyret och självförsörjandet!!

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #117 skrivet: 28 okt-09 kl 18:06 »
Min gullegris Bianca.  :-*

Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Lilla Zoo

• Västergötland
« Svar #118 skrivet: 23 nov-09 kl 18:36 »
Gris-eva jag hörde dig på radion idag, jag blev så glad av att höra grisar grymta i radion. Hoppas jag kan skaffa såna här goingar någon gång.... O dina grisar på hemsidan gör en glad, de är så söta
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #119 skrivet: 23 nov-09 kl 19:57 »
Gris-eva jag hörde dig på radion idag, jag blev så glad av att höra grisar grymta i radion. Hoppas jag kan skaffa såna här goingar någon gång.... O dina grisar på hemsidan gör en glad, de är så söta

Ha, ha.... Ja, grisar gör en glad.
Och vill du skaffa dig minigris så är du välkommen att höra av dig.  ;)

BTW...... Hur lät jag?
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

611 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bokohammare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser