Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga Villavagn ..  (läst 5577 gånger)

bohlin

Bygga Villavagn ..
« skrivet: 21 jul-07 kl 16:26 »
Hej därute,

Första inlägget från mig kommer här fast jag har iofs läst forumet i några månader utan att varit registrerad ..  :)

Har på allvar nu funderat på att bygga en villavagn och säga upp lägenheten.

Min första fundering är om nån vet nån firma eller person som är duktig på att göra ett chassi med dubbla axlar för mig. Vagnen kommer att bli ungefär 12x4 meter.

Har du erfarenhet av detta eller vet någon runt Göteborgsområdet som skulle kunna hjälpa till med detta ?

Mvh,
Leif Bohlin

bohlin

Re:Bygga Villavagn ..
« Svar #1 skrivet: 24 jul-07 kl 02:29 »

Hej där,

Kul att ngn svarade .. =)

Hade tänkt mig ett bygge med dubbla axlar i mitten utan svängplatta, dock har ja noll koll på det här med ramhållfasthet osv. därför la jag ut en liten blänkare om de fanns ngn som hade kunskaper i detta ..

Mvh,
Leif Bohlin

nordtravare

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 26 jul-07 kl 00:22 »
En bekant köpte ett litet hus på en växelflaksram , ett tradarsläp kan varaett bra underrede .i usa är mobilehoms vanliga gogglesök kan ge intresanta svar

bohlin

« Svar #3 skrivet: 02 aug-07 kl 16:41 »
Ok, Har lagt en annons om detta jobb i forumet här http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=74;action=display;threadid=22772

Mvh,
Leif Bohlin

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 2 användare (1 dolda)
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser