Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min hönsgård  (läst 1687 gånger)

Nypålandet

Min hönsgård
« skrivet: 16 jul-07 kl 19:15 »
Så vacker den var! Fullt med olika gröna växter, t o m  en å annan blomster fanns det.

Min fru lyckades övertala mig att höga växter inte var bra för hönsen, dom skulle känna sig osäkra. Jag gick på det...

Sedan köpte jag en bok om höns ("Höns").

Nu ser jag att jag gjort fel, och regnet, och ungarna, har gjort sitt för att hjälpa felet på vägen.

Just nu ser det ut som att en skenande flock flodhästar haft ett kort avbrott för att moonwalka genom min hönsgård. Efter detta har dom uppenbarligen kört ett snabbt gympapass innan dom drog iväg.

Så...

Vad göra nu?
« Senast ändrad: 16 jul-07 kl 19:16 av Nypålandet »

Anna

• -
Re:Min hönsgård
« Svar #1 skrivet: 16 jul-07 kl 23:13 »
Släpp hönsen lösa så har de fri tillgång på gräs eller så kanske ni kan göra en till inhägnad åt dem så gräset hinner växa upp igen. Sedan kan ni växla mellan gårdarna så gräset hinner återhämta sej. Plantera gärna buskar där inne också. Men är hönsgården liten i förhållande till antalet höns så kommer det att bli likadant snabbt igen. Smidigast är alltid att kunna ha dem lösa, iaf nå'n timme om dagen.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Lotus74

• Värmland
    • Struven
« Svar #2 skrivet: 17 jul-07 kl 18:02 »
Jag har två hönsgårdar som jag växlar med. Mellan 18 och 20 på kvällen går de ute.
Vid åtta går de självmant in igen.
Funkar jättebra. Gräset finns där hela tiden och jag behöver tom klippa det med jämna mellan rum. ;)
Har skånsk blommehönor genbank . En skogis och en katt som tror att hon är en hund + en jättego hund.

purelyplatonic

« Svar #3 skrivet: 17 jul-07 kl 19:41 »
Hur stora hönsgårdar är det och hur måga höns har du?

Nypålandet

« Svar #4 skrivet: 17 jul-07 kl 21:18 »
Har en mördarhund och en idiotgranne, så helt frigående höns är döda höns...

Nu har jag så smått bestämt att gård nr 2 ska bli till under veckan. Ca 200 m2, så det borde ju kunna hålla sig grönt ett tag.

Dela detta:

* Inloggade just nu

581 gäster, 2 användare (1 dolda)
Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser