Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönshuskrav  (läst 2541 gånger)

AnnaPanna

• Gäst
Hönshuskrav
« skrivet: 15 jul-07 kl 22:32 »
Funderar på att kanske skaffa hönor.

Vad behöver jag veta? Förstår att jag nog ska köpa en bok, men jag vill ändå ha lite tips från er experter!

- Torrt och dragfritt.. vet jag redan! Wow..

Mer?

/A

Anna.D

Re:Hönshuskrav
« Svar #1 skrivet: 16 jul-07 kl 09:04 »
gör det större än vad du tänkt.för det blir alltid fler höns än vad man tänkt från början /Anna

johe71

« Svar #2 skrivet: 16 jul-07 kl 09:10 »
rent regelmässigt så är det det här dokumentet som gäller

Djurskyddsbestämmelser fjäderfä (pdf-fil)

ser att de skrivit på framsidan "Nya regler träder i kraft 1 augusti 2007"... så det verkar som att jag måste läsa det själv igen :)

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #3 skrivet: 16 jul-07 kl 10:42 »
Tänk på att det bara är en del av de regler som gäller som står i den fina broschyren !

/Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

AnnaPanna

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 16 jul-07 kl 11:42 »
Tack för alla tips!
Rosa - hjälp gärna till med fler regler, om det saknas i broschyren.
Sedan kan jag tänka mig att det finns mycket man kan göra för sina hönor, som inte ens är regler...
/A

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #5 skrivet: 16 jul-07 kl 12:29 »
Tack för alla tips!
Rosa - hjälp gärna till med fler regler, om det saknas i broschyren.

Njae...det finns roligare saker att göra än att lusläsa L100  ;D
men du kan ladda hem den i pdf. format och läsa AnnaPanna.
http://www.sjv.se/download/18.b1bed211329040f5080002118/DFS_2007-05.pdf

mvh Rosa
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

AnnaPanna

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 16 jul-07 kl 12:36 »
Jag har läst.. men jag tolkade det som att det fanns fler regler än dem som fanns i broschyren...

/A

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #7 skrivet: 16 jul-07 kl 17:32 »
Jag har läst.. men jag tolkade det som att det fanns fler regler än dem som fanns i broschyren...
/A
Just precis ! rätt tolkat, men fråga inte vad som skiljer  ;)
Det får ni kolla själva, jag har det inte i huvet nu och "gud förbjude" att man skriver nått fel här  :-[

Mvh Rosa

AnnaPanna

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 19 jul-07 kl 08:32 »
Jag förstår inte.. korkad som jag är..
Men om jag har broschyren och läser den, hur ska jag då kunna avgöra vad som INTE står i den..Jag har ju inget att jämföra med.
Om du vet regler, Rosa, som inte framgår av broschyren så är jag tacksam om du informerar mig.
/A

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 19 jul-07 kl 09:18 »
L100 är en bra början.

johe71

« Svar #10 skrivet: 19 jul-07 kl 09:32 »
Men om jag har broschyren och läser den, hur ska jag då kunna avgöra vad som INTE står i den..Jag har ju inget att jämföra med.

Rosas länk går till ett annat dokument[* ] än det som jag länkade till, det Rosa säger är att det står fler regler i det dokumentet än i det som jag länkade till... så du har två dokument att jämföra :)

Om det regnar någon dag och jag har tråkigt får jag väl läsa och jämföra... men det blir inte idag

[* ] Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna DFS 2007:5 råd om djurhållning inom lantbruket m.m., även kallat L100

AnnaPanna

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 19 jul-07 kl 09:42 »
Jaha!!  ;D ;D
Nu fattar jag! Ursäkta, jag kollade aldrig Rosas dokument, utgick från att det var samma. Men då ska jag själv läsa båda två!

Tack igen!

/A

Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser