Hur gick det med flytten av fåren?
Här kommer mitt tips, förmodligen lite sent, men, men...
Kraftfoderhinken är bra och jag tyckte att det fungerade bäst om man såg till att hålla tempot, gärna lätt joggning. Ni vet när de springer så kollar de bara på varann och därmed hänger alla på. Om man går, så hittar de alltid smaskiga saker och stoppar mulen i backen. Inte undra på att de splittras. Gå vid ointressanta partier och dra upp tempot där du misstänker att de kan dra iväg.
Nu pratar jag stillsam joggning, gärna med en person bakom, som kan gå bakom med sina armar utstäckta åt sidorna så han/hon ser stor och bred ut.
Är du väldigt orolig för grannarnas trädgårdar så kan du förvarna dem, grannarna kanske tycker att det är kul att se på när du flyttar djuren och samtidigt blir de sina egna trädgårdsvakter?
Det är lammen som kan stula lite beroende på deras ålder, när de är små har de svårt att hänga på.
Tackorna missar aldrig möjligheten att äta gott och kan springa benen av sig för att nå fram till hinken.
Åhh... höll på att glömma, låt aldrig nån sticka huvudet i hinken, för då är du såld! Det gäller att bara nästan ge dem, alternativt ge lite ur handen. Fast det har du säkert redan upplevt