Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Våtrumsmatta i hönshus?  (läst 1806 gånger)

Vildvittra

• Värmland
Våtrumsmatta i hönshus?
« skrivet: 08 jul-07 kl 15:05 »
Min man håller på att bygga ett nytt hönshus och hade en fundering på att sätta plastmatta på golvet. Jag är lite skeptisk för jag tänker att det blir för tätt och så men han menar att det skulle vara bra för att det är lätt att rengöra etc.

Vad tror ni? Kan det vara farligt (avge något lukt etc som inte är bra) eller är det smart? Naturligtvis kommer vi att ha ordentligt med strö på så de ska ju inte gå och halka omkring på det.

Vad har ni för golv i era hönshus och vad är de målade med?

Vildvittra

Silverfallet

• Gäst
Re:Våtrumsmatta i hönshus?
« Svar #1 skrivet: 08 jul-07 kl 15:14 »
Vi har kalkad cement.
Köper släkt kalk på granngården som blandas med vatten och målas ut.

curmbox

• Var sak har sin tid
« Svar #2 skrivet: 08 jul-07 kl 15:14 »
Mitt hönshus är en fd arbetsbarack med våtrumsmatta. Det funkar alldeles utmärkt men kräver rejält med spån för att inte bli halkigt.
Din man har rätt när det gäller rengöring, det går lätt att torka av och det är sällan något fastnar.
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Lena A

« Svar #3 skrivet: 08 jul-07 kl 15:29 »
Hönorna har trägolv och jag har lagt en plastmatta över, som är lätt att ta ut och tvätta av. Jag har kutterspån i hönshuset.

Vildvittra

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 08 jul-07 kl 15:34 »
Tack för svaren!
Kanske han ska få sin vilja igenom då med plastmatta. Han har en tendens att vilja göra allt extremt noga och jag tyckte kanske det var lite överkurs till hönsen... ;D

Vildvittra

Dela detta:

* Inloggade just nu

562 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser