Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ras hjälp 2  (läst 6814 gånger)

Balbina

• -
Re:Ras hjälp 2
« Svar #20 skrivet: 08 jul-07 kl 18:49 »
Tar man en valp från EU land så ska den vara vaccinerad mot rabies och sexmånader efter vacc. ska det kollas att den verkligen har tagitoch unden är immun. Sedan ska de avmaskas mot en viss mask inom en viss tid innan de tas genom tullen in i Sverige. Den avmaskningen ska en vet. göra och du ska ha med dig ett intyg och visa upp i tullen.
det är bara de brittiska öarna som är fråntagna dessa regler men då måste du åka båt/flyg direkt från öarna över till sverige. Passerar du annat europa land på väg hem krävs återigen rabiesvacc. Så det är inte alltför besvärligt att plocka hem dem.
Jag har en långhårig schäfervalp på tre månader som visar intresse för att valla getterna....

manna

• -
« Svar #21 skrivet: 10 jul-07 kl 09:57 »
Och nu kändes det som om en isländsk fårhund kan passa oss bra med sina förutsättningar.

Bara att min man tycker den är lite för lite för att avskräcka inkräcktare...

Islänningen må se ut som en dumsnäll leksaksnalle, men skenet bedrar. Tro mig.  ;) Döm inte korven efter skinnet!
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Angelika

• Blekinge
    • Blekinge
« Svar #22 skrivet: 10 jul-07 kl 22:40 »
Vi har just nu (sen idag) en (isländsk) 6-årig hane inaccorderat (vi kanske få honom på foder) och min man vågade inte ens klappa honom.... när vi kom... ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser