Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utedass  (läst 2978 gånger)

vännen

Utedass
« skrivet: 26 jun-07 kl 11:23 »
Hej, vet någon hur man bygger snabbt, enkelt och billigt ett utedass, som bara ska användas i några veckor när vi renoverar badrummet ?

Jag såg någonstans ett dass som var bara en säck "fastklämd" under en toasits, men vad gör man med säcken med skiten när den är full ???

Eulalia

• Gäst
Re:Utedass
« Svar #1 skrivet: 26 jun-07 kl 11:30 »
kör "Piñata" på nåt kalas??  ;D

nä men vänta ska jag ta fram en "hinktoa" som det tipsats om några gånger här på forumet!http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=81;action=display;threadid=11887;start=msg69539#msg69539

Tillägg: frågan var ju vad man gör av skitsäcken sedan.. ::)
Morsan har båttoa (fortfarande) och hon varvar mellan att kompostera ( hon bor mer eller mindre ensam ute i skogen och har en grop en bit bort som hon varvar med skit, löv, jord och kvistar)
och att tömma kasetten i lämplig vattentoa.
Hör med din kommun vad som gäller för kompostering av skit!
« Senast ändrad: 26 jun-07 kl 12:11 av Eulalia »

vännen

« Svar #2 skrivet: 26 jun-07 kl 13:48 »
Tack så mycket !

Hinktoan ska det bli !
Jag har lite skog, gräva ett hål där och tömma hinken är kanske inte så bra (och inte heller tillåtet...) ?

Eulalia

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 26 jun-07 kl 14:13 »
fråga kommunen om du vill ha ett redigt svar..
det finns ju vissa risker med vattentäkt osv, men om du bor lite isolerad mitt ute i ingenstans..

vännen

« Svar #4 skrivet: 26 jun-07 kl 17:05 »
Inte så långt ut, tyvärr...  ;)

Jamte

• I bikupan åker byråkraten ut på hösten.
    • jamte
« Svar #5 skrivet: 04 jul-07 kl 00:21 »
Hej, vet någon hur man bygger snabbt, enkelt och billigt ett utedass, som bara ska användas i några veckor när vi renoverar badrummet ?

Jag såg någonstans ett dass som var bara en säck "fastklämd" under en toasits, men vad gör man med säcken med skiten när den är full ???

Ska du skita säcken full  :o på några veckor så får du nog ha 50 hantverkare i badrummet  ;D
Så länge jag inser att jag aldrig blir fullärd, så är jag mottaglig för ytterligare lärdom.

Biodlare sedan 1978, så fortfarande nybörjare.

vännen

« Svar #6 skrivet: 05 jul-07 kl 02:07 »
Men en halvfull skitsäck är en skitsäck i alla fall...

Tänkte använda dasset efter renoveringen när jag är ute t.ex. och behovet uppstår och jag har skitiga stövlar på och vill inte gå in och ta av stövlarna... då är det praktiskt med utedass ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 4 användare (1 dolda)
Poe, tcub, dreadspice1

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser