Nu ni! Fjäll/Highlandkorsningar=miniatyrko

Startat av Frances, 24 Jun-07 kl 23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Frances

Nu blev det så att vi införskaffade en ko, en kalv o en kviga av blandras med fjällko o highland :D

Dom är små & super söta, om än inte så tama.. :-\

Fortsättning följer..

Hoppas jag slipper återkomma med att dom har sprungit besinningslöst lösa på byn  :-[ ;)

" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

anette i bugared

Konstig blandning, vilken ras liknar de mest?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Frances

Dom är  kortbenta fjällkofärgade o  lurviga! Lite coola tycker jag.. Ska ta lite kort..
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

anette i bugared

Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Anna Ho

"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Frances

CitatFilen är för stor. Maxstorleken för bifogade filer är 50 KB.

Varför står det så fast kortet är lika stort som ett frimärke??

Frances

Frances

En bild gick.. dom andra var för stora fast man knappt kunde se dom med förstoringsglas..

Kimma

Citat från: tessmoliis skrivet 27 Jun-07 kl 15:52
En bild gick.. dom andra var för stora fast man knappt kunde se dom med förstoringsglas..

De kan ändå vara många kb stora. Försök att alltid använda Jpg eller Jpeg format, det formatet är minst kb-mässigt sett.

Söta lurviga kossor i alla fall  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Lena A

Jag gillar frisyren. ;D  Söta!

Rosa

Roliga färger !
men vem har satte i öronmärkena  :P  ;D

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

gurkan

Citat från: Rosa skrivet 27 Jun-07 kl 17:59
men vem har satte i öronmärkena  :P  ;D

Mvh Rosa

Inte nu igen, Rosa!  ;)

tessmoliis: Jättefina djur, ju!

Frances

Frances

ska försöka få med helfigur.. dom är söta som små leksakskor.. :D

Anna Ho

"Lycka är att ha en Heeler i hälarna och en korthårs Collie i knät :-)"

Har mjölkkor, hundar, häst, huskatter och en Maine Coon, marsvin och höns: dv RIR, dv Plymouth Rock och dv Sussex.

Frances

Kon med svart kalv

Frances

Hej hopp första smitnings olyckan då... :-[ Kvigan var på fel sida och sprang på grannens vall... ::)

Efter lite övertalning lät hon sig luras ut därifrån och ett par varv på vår egen vall o så fick vi in henne igen.. Pust, det kunde ha varit värre  ;) Tack o lov att det inte var kon, henne kommer man inte i närheten av..

Rosa

Citat från: Frances skrivet 22 Aug-07 kl 10:54
Önskas av valfri ras, blivande make för 3 små blandraskor.
Gärna hornlös o tam.. Highland slipper jag gärna pga. hornen..
Alltså gärna hornlös av naturen.  
Nu måste jag "putta upp" din gammla tråd, så jag kan få fråga en sak  ;D

Hur gick det hittade du någon söt pollad Herefordtjur ?

Mvh Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Frances

:-* En ren rasig fjälltjur  :-*

Så pluttinuttig så jag tror jag dör.... ;D

Frances

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

904 Gäster, 3 användare
Max Holloway, Jonny H, Sofia Verniga