Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ensam ?!  (läst 1518 gånger)

Olle

• Gäst
Ensam ?!
« skrivet: 19 sep-04 kl 13:20 »
Hej. . .

Jag har haft två getter, men för ett år sedan dog den ena av en sjukdom. Denna get var alltid mager och hade mycket mindre päls än den vi har nu.

Jag undrar om min lilla get som är kvar känner sig ensam.
Jag plågas av att tänka på att hon inte har det bra.
Borde man skänka henne till en djurpark ?
Jag älskar Daisy så mycket men vill bara att hon ska ha det bra.  :'(

Krusmynta

Re:Ensam ?!
« Svar #1 skrivet: 19 sep-04 kl 14:34 »
Det är förståss roligare för alla sociala djur, att alltid ha sällskap av sina artfränder, som ex hundar, grisar, hästar och getter.
Annars måste, som i många hundars fall, människan vara substitut.
Så jag tycker att du ska skaffa en kompis till henne, det är ju inte heller särskilt mycket besvärligare att ha två, än en?!

Djurparker kan vara svårt att skänka henne till, eftersom det inte råder någon brist på dvärggetter precis, och man vill inte ta in nya djur i "onödan" pga smittorisker mm. (Jobbar själv i djurpark), men kanske nån privatperson, eller typ 4Hgård kanske är sugen?!

Lycka till.

Husdraken

• Hobbybönder
    • Södermanland
« Svar #2 skrivet: 01 feb-07 kl 18:59 »
Hej!

Ville bara kolla om Daisy fått någon kompis eller om hon fick flytta. Vi funderar nämligen på att skaffa en tjejkompis till våran Elsa så det kunde kanske vara ett alternativ... Elsa är, förmodligen, en Afrikansk dvärgget.
Men det har ju gått ett tag sedan det här skrevs så jag antar att problemet är löst.
Katter, höns och hund.

Lena A

« Svar #3 skrivet: 31 mar-07 kl 16:51 »
Flyttar upp tråden och undrar hur det gått?  ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 3 användare (2 dolda)
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser