Märkligt problem i nyetablerade odlingsbäddar.

Startat av praktejder, 22 Jul-26 kl 20:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

praktejder

Hej, jag har beslutat mig för att utöka min odling, plöjde därför upp en yta på min obrukade åker. Det är en yta på ca. 75-100 m2. Eftersom den inte har brukats på många år och det är gammal sjöbotten med sandjord så beslöt jag mig för gröngödsel det första året, även inslag av solrosor. Gödslade initialt med brunnen kogödsel. I den ena kortänden av landet gjorde jag två bäddar, en med morötter lök och rödbetor samt ytterst en liten bädd med några potatisar och en liten bädd med bönor. Allt har kommit upp och vuxit över förväntan förutom i landet där jag satte bönor, en kom upp. Då försökte jag istället med mangold, ingen kom upp, därefter salladslök och koriander som brukar växa överallt ....inte ett frö har grott. Den bädden verkar nästan steril. Hur är det möjligt att det bara några dm. på sidan växer ymnigt. Någon som har en rimlig teori?

Travelerhorses

Nån frö-ätande snigel som bor där kanske?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

454 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
Berberis, javill