Hopplös boende- och livssituation

Startat av AC1234, Igår kl. 14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

AC1234

Jag mår mycket dåligt av att behöva bo i lägenhet då jag behöver bo mer avskilt och nära naturen för att må bra. Jag mår dåligt av att ha grannar nära inpå.

Samtidigt har jag ingen bil eller körkort och har försörjningsstöd vilket gör att jag inte kan bosätta mig långt ute på landet. Jag har varken mående eller vilja/kunskap att bo väldigt primitivt och tänker mig inte att bo typ i torp utan el och vatten eller där det krävs mycket eget underhåll av tomt/stuga.

Att hitta en mer modern stuga nära en större stad är omöjligt om man inte kan betala minst 10000 kr i hyra och problemet är då ändå att det ofta saknas rimliga kommunikationer. Att bo där det går typ två bussar om dagen in till staden skulle jag bara må dåligt av. Det fungerar inte heller om man måste kunna ta sig till exempelvis praktik eller ha kontakt med arbetsförmedling osv.

Jag har varit arbetslös länge och har inga mer studiemedel och har ingen chans att plötsligt få arbete. Arbete på distans är inget man bara "får eller gör" och jag har inte utbildning inom branscher där man jobbar digitalt.

Är det fler i liknande situation? Någon som har realistiska tips för att nå en bättre boendesituation?

fri

Var i landet vill du bo?
Hur mycket får det kosta?
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 222 Gäster, 1 användare
Friasmåbruk