Hörn elstängsel HT-tråd

Startat av Boken, 23 Maj-26 kl 21:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Boken

Hej
Jag hjälper en bekant att hänga in en åker där (lånade) får ska beta.
Vi sätter trästolpar med ringisolatorer. Kommer bygga "parallellogram" i hörnen. Har köpt 2mm HT-tråd (High Tensile).

Nu till frågan: Har försökt att läsa på och förstår det som att isolatorslang (runt stolpe) eller "äggisolator" är rekommenderat i hörn och ändar/öppningar. Finns det verkligen inget enklare sätt? Känns bökigt att behöva trä på isolatorerna flera hundra meter. (Vill ju undvika skarvar om det går)

javill

Vi satte isolatorer på baksidan av stolpen och drog tråden där.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

293 Gäster, 3 användare
Galaxie, Nataks, johber