Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Det goda hemmet  (läst 23 gånger)

Stengrim

• -
Det goda hemmet
« skrivet: Idag kl. 11:45 »
Efter att ha läst artikeln i Åter 3/25 skaffade jag boken Det goda hemmet av bröderna Whitman.

Konceptet de förespråkar är på inget sätt nytt, självhushållning i villaträdgård var ju själva grundtanken med villastädernas framväxt. Trädgårdsböcker från 1920-talet innehåller samma ideer, och i vissa fall bättre planlösningar.

Det goda hemmet är en helt ok bok. Det finns en hel del inspirerande material i den och för den som inte sysslat med självhushållning så är den säkert mycket bra som början.

Jag förundrade mig dock över att man 2025 kan publicera en bok som innehåler kapitel om djurskötsel utan att ha koll på djurskyddslagstiftningen. (Höns kan lämnas flera dagar utan tillsyn, utfodra hönsen med slaktavfall/överkörda djur). Och äganderätt (hugg sly i eller sätt upp beteshagar i elgator/allmänningar).

Nån annan som har läst och tänker testa koncept ur boken?

Dela detta:

* Inloggade just nu

807 gäster, 2 användare
Oskari, XavierWill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser