Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Polsk ostkaka?  (läst 13319 gånger)

Beza

• CHarity for Animals Society
SV: Polsk ostkaka?
« Svar #20 skrivet: 17 dec-09 kl 17:02 »
Tackar för receptet Beza. Jag känner en polska som också utgår från filmjölk. Hon lät filmjölken stå i varm ugn (strax under 60-80 grader) över natten.
Ingen orsak :-)

Det är ett mycket bra sätt :-)
Jag har alltid haft problem med att hålla värmen i ugnen på så låg nivå, dessutom är jag lite rädd för att ha ugnen på på natten.

Nu gör jag färskost på det enklaste möjliga sättet: håller filmjölk i melita filter direkt från förpackningen, låter den rinna av i 16-24 timmar. Den blir mycket god, krämaktig, inte grynig som den uppvärmda osten. Men jag är periodare - tröttnar jag på den ena sorten, gör jag den andra ;-)

Om du räddar en hund förändrar du inte världen - men världen förändras för just den hunden...

www.djurskyddiosteuropa.se

Dixiebelle

• Livet på landet - fast i Stockholm
    • Södermanland
    • Pixebo
SV: Polsk ostkaka?
« Svar #21 skrivet: 17 dec-09 kl 18:04 »
Åhhh, jag hade helt missat den här tråden! ;D Jag är ju halvpolska och min moster bakade alltid den godaste "Sernik" någonsin, med russin i självklart. Har alltid tänkt att jag ska baka en egen nån dag men har haft svårt att hitta receptet - så tackar ni som gett alla tips nu :-)
*Engelska stridshöns*Gammal engelska stridshöns*Dvärg faverolle*Blandishöns

Våra höns gör lite som dom vill...

Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser