Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Isolera garage  (läst 56 gånger)

Lars - Magnus

• Halland
Isolera garage
« skrivet: Idag kl. 16:35 »
Vi har byggt ett nytt garage ,portarna är i  och gips i taket .
Så nu tänkte jag börja isolera på vinden .
Men sedan när jag skall ta väggarna och sedan sätta plast kan det bli problem ?.
Är ju rätt fuktigt i garaget 75-80 procent .
Tar ju tid innan väggarna är klara med eldosor osb och gips .
Hur gör man vill ju inte att det börjar mögla i väggen.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Isolera garage
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 22:11 »
Vad är syftet med plasten i väggarna? Tänk på att när det rör sig om ett garage eller någon annan byggnad som dels kanske inte står ständigt uppvärmd på vintrarna och där det dels inte förekommer lika mycket fuktutvecklande verksamhet som i ett boningshus, så är det inte alls självklart att samma tankegångar när det gäller fuktspärr mm som i ett boninghus är lämpliga.

Annars är det väl bara att antingen minska luftfuktigheten genom att köra värme eller avfuktare i garaget, eller vänta med isoleringen till torrare årstid.

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser