Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Direktbetalning  (läst 75 gånger)

Berberis

• Närke
Direktbetalning
« skrivet: Igår kl. 17:30 »
Direktbetalning var ett nytt ord för mig - i morse - och det har väl inte klarnat riktigt ännu.
Det förefaller lite mysko, men jag mötte begreppet i ett seriöst sammanhang:

Om jag köper en tjänst hos Tingsrätten (den ärevördiga) måste jag genast betala den med direktbetalning. Då skall jag aktivera ett av mina vanliga bankkort för direktbetalning, betala enligt instruktion, och sedan tar jag bort anslutningen igen. Ganska vettigt kanske.

Härom dagen läste jag en lång lovsång av direktbetalningar, som rekommenderades till det mesta. Och likväl är jag misstänksam: Det är ju ett slags förskottsbetalning, kanske inte så trygg ändå, beroende på om leverantören är pålitlig.
Eller vad tycks? Synpunkter? För- och nackdelar?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Direktbetalning
« Svar #1 skrivet: Igår kl. 17:48 »
Direkt betyder att det reserveras och/eller dras på ditt kontobärande konto direkt efter att du bekräftat betalningen.

E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Berberis

• Närke
« Svar #2 skrivet: Igår kl. 19:20 »
Jo, det förstås, men finns det några fördelar, nackdelar, fallgropar att se upp med?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
« Svar #3 skrivet: Igår kl. 20:32 »
Jo, det förstås, men finns det några fördelar, nackdelar, fallgropar att se upp med?

Hos myndigheter är det väldigt säkert tänker jag.
Men hos tex internethandlare kan det vara väldigt osäkert.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

632 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser