Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Död mus i brunnen  (läst 87 gånger)

Schwartz kalle

• -
Död mus i brunnen
« skrivet: Igår kl. 15:04 »
Jag fiskade upp musen och den såg relativt färsk ut. Senast hämtade jag vatten för ca 40 timmar sedan och då var det inget där så högst kan den ha legat ca så många timmar.

Frågan är kan man dricka vatten eller bör man göra något mer innan, utöver min ordinarie rutin som är filtrera 3 gånger med oanvända strumpor och koka ordentligt. Professor Google ger bara de ordinarie råd som att kontakta olika yrkesutövare osv vilket jag inte är intresserad av utan jag behöver riktiga huskurer som fungerar om någon har sådana eller kanske behöver man inte göra något alls?

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Död mus i brunnen
« Svar #1 skrivet: Igår kl. 16:25 »
Du behöver inte göra något alls, i synnerhet inte om du ändå kokar vattnet.

Schwartz kalle

• -
« Svar #2 skrivet: Igår kl. 16:39 »
Tack så mycket Torbjörn! Det var svaret jag väntade på från en riktig expert och det fick jag.

Berberis

• Närke
« Svar #3 skrivet: Igår kl. 18:37 »
Samtidigt bör du göra allt du kan för att förhindra att möss trillar ner i brunnen.

Schwartz kalle

• -
« Svar #4 skrivet: Igår kl. 20:15 »
Det har du helt rätt i, jag bör göra lite mer än hur det ser ut nu men det här är första gången på ca 9 år som jag har ägt brunnen, det kom lite grann som en överraskning.

Dela detta:

* Inloggade just nu

561 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser