Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Justera startdos, gammal pelletskamin  (läst 16 gånger)

lekman

• Värmland
Justera startdos, gammal pelletskamin
« skrivet: Idag kl. 10:56 »
Jag har en Pellex K6 pelletskamin av äldsta snitt, den har glödstiftständning och brännarkopp svetsad av stålplåt. Tror att den är så gammal att den inte heter KMP K6 ens? Mitt problem är att jag nog har ställt till det lite ganom att trycka på en liten röd knapp på kretskortet, har läst mej till att den ska användas för att ställa startdosen (på senare varienter av kaminer som fortfarande har glöstift finns det ett par jumprar för att ställa in startdos).
Som det är nu så tycker jag att startdosen är för stor i förhållande till pelletsmatningen under drift och dessa går inte att justera inbördes på den.
Hittils tycker jag att det har fungerat med glödstiftständning, men det är inte bra om startdosen är för stor. Det ryker en massa innan lågorna kommer och det lägger igen glasen och även fotocellen kan ju bli sotig onödigt fort

Finns det någon här på forumet som har en manual till denna riktigt gamla pelletskamin?
« Senast ändrad: Idag kl. 11:58 av lekman »

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 1 användare
Dajnah

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser