Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kameler  (läst 103 gånger)

Mattias Jonsson

Kameler
« skrivet: Igår kl. 19:35 »
Hej!

Är de någon här som har erfarenhet av att ha och äga kameler i Sverige?
Jag är nämligen intresserad av att skaffa kameler men har ingen praktisk erfarenhet av dem.

Vad för foder behöver de?
Hur mycket mycket utrymme behöver de? Behöver det vara minst två stycken kameler eller fungerar de bra med andra djur som substitut?

simon.arvestrand

• Västerbotten
    • arvestrands
SV: Kameler
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 07:50 »
Alternativs egen @petter bergström kanske har koll på nån.
det gick ju i hans hemmattrakter förr, ingen aning om nån fortfarande har det där

von tratt

• Skåne
« Svar #2 skrivet: Idag kl. 08:21 »
Jag blev nyfiken.
Det tycks vara klart olämpligt att ha färre än två, och fördelaktigt att kombinera med kor eller får, inte häst.
Kräver mer egen kunskap pga måttlig koll bland tex veterinärer, hovslagare.
 ;)
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: Idag kl. 10:38 »
Det kan finnas en del kunskap i landet, eftersom vi fått en stor inflyttning av "kamelryttare". Det är dock inte alltid så att de skyltar med vad de kan. Kommer inte riktigt ihåg detaljerna, men en kamelhållare i Karlskogatrakten sökte efter personal, och fick av en slump tag på en kille som jobbat seriöst med kameler i sitt hemland men inte tagit med det i sitt CV eftersom han trodde det kunde vara negativt, eller åtminstone ointressant i det här landet. Det här är några år sedan, men han kanske jobbar kvar.

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: Idag kl. 12:12 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 1 användare
hilleg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser