Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Norrbotten hjälp sökes för djur i Piteå  (läst 83 gånger)

Färd i nand

Norrbotten hjälp sökes för djur i Piteå
« skrivet: 27 maj-25 kl 15:30 »
Hej!
Vi söker någon som kan hjälpa till med skötseln av våra djur under hösten, med start augusti/september och minst oktober ut.
Det gäller fem getter, fyra får och två hästar.

Hjälpen vi skulle behöva är den dagliga skötseln med att sköta om djuren. Det är inga tunga sysslor, men dagligen. Det måste kollas att djuren mår bra, rengöring och påfyllning av vattenskål, tillse att de har mat, att de har en ren liggplats och fixa om det tillstöter någonting, tex laga hagstängsel, flytta djuren till annan hage, eller ge dem hö om betet inte räcker till.

Det kan också hända att vi behöver hjälp med något mer på gården emellanåt. Tidsåtgången för detta är vanligen inte så stor, någonstans mellan en halvtimme och några timmar beroende på om det rullar på eller har tillstött något.

Gården ligger strax utanför Piteå med skog, och ett mindre berg just utanför husknuten, samt vandringsleder i närheten.
Om det är intressant så har vi på gården en bagarstuga med ett sovrum med två sängar, en toalett och dusch, och ett större uppehållsrum med litet pentry med kokplatta, kyl och frys. I grannskapet har vi fem till trevliga familjer.

Jag svarar gärna på frågor!

Om det låter intressant skriv ett PM till mig!  :)
Allt är relativt...

Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 2 användare (1 dolda)
BastaUtlandska

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser