Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Säljer sparrisplantor och hasselbuskar av storfruktiga namnsorter  (läst 26 gånger)

Carrla

• -
Jag säljer både sparrisplantor och hasselbuskar till framtida skogsträdgård eller bara villatomt.  :)

Sparrisplantorna är av sorten Xenolim F1 och Trädgårdstrollet skriver i sortguiden: “Mycket produktiv grön sort från Nederländerna med mycket bra knoppkvalitet. 100% hanhybrid och har heller inga antocyaniner. Bra för produktion av traditionellt grön sparris. Beskrivs dessutom som tålig mot många trista sjukdomar vilket nästan garanterar vackert bladverk.” (https://www.tradgardstrollet.se/2022/06/17/sortguide-sparris/)
Sparris är en perenn grönsak som kan skördas i över 25 år med väldigt lite skötsel!
Jag säljer 1-10 plantor för 40kr/st
11-25 plantor för 35kr/st
26+ plantor för 25kr/st

Av hasseln har jag följande sorter: Cosford, Webbs Price, Corabel, English Giant, Tonda Giffoni, Nottinghamns Prolific, Långa Zellernöt, Katalonski, Hallesche Riesennuss (Jättenöt från Halle),  Eckige Barceloner (Kantiga Barcelloner), Rödbladig Lambert
300 kr/st. Buskarna är mellan 50-70cm höga och kraftiga.

Allt kan skickas eller hämtas i Oskarshamns kommun.

PM för mer info!  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

451 gäster, 2 användare
Galaxie, Ajohan19

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser